• Hopp78

ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.

Sthlmsjävlar:

Tack så mkt. Det känns faktiskt bra att dom var tillmötesgående.

Ja vi vet redan vad pojken ska heta

Med makens onda mage gick det inte alls bra. Ingen tar honom på allvar och det stör mig så fruktansvärt mkt. Igår fick han reda på av sin chef på arbetet att det kanske är en cysta i magen. Chefens fru hade haft det och hon hade likadana symptom som maken har.
    Men maken ska begära en röntgen via VC för så här kan han ju inte ha det.
    Tack för omtanken!

snart3barnsmamma:
    Tackar så mkt. Fast jag tycker sjukvården är fucked up ändå men det är en annan historia!

Men jag tycker det är konstigt ändå att du inte får ett snitt snart3barnsmamma. För min brorsas fru hon hade en jobbig förlossning, värkar som stannade av, sonen blev utdragen med en sugklocka och jag tror hon sprack oxå en hel del efteråt.
    Men förra året då dom skulle få en till, hon fick sitt snitt lätt som jag har förstått av min brorsa. För när han fick veta att jag skulle ha barn, då sa jag att jag kommer att kräva ett kejarsnitt och han sa då att: "Men det är ju lätt att få igenom idag mot för några år sedan".
    Tycker bara det är konstigt att du inte får snittet beviljat.
    Men jag håller tummarna för dig ändå!

• Hopp78

Hej alla!

Jag har inte varit härinne på ett tag, har inte haft tid. Men igår var jag på en anställningsintervju, dom ville träffa mig, trots att dom vet att jag ska ha barn i sept. Imorgon får jag veta om jag får jobbet.
    För min del spelar det ingen roll faktiskt, jag är bara glad att dom hade mig i åtanke. Det var ju bara 3 personer som var kallad till intervju, jag en av dom

Nu har jag gjort halva graviditeten... Känner mig både nervös och lugn inför kommande snittet... Måste bero på anledningen till varför jag tog ett. Tycker det är obehagligt att veta att några/någon annan kommer att ta på mig därnere *ryser*... men men... bebisen måste komma ut på ngt sätt. Själv ska jag säga till att jag vill ha självupplösande stygn. Har haft klamrar en gång och det vill jag aldrig ha mera.

Hoppas alla mår bra idag, hemma hos mig har vi fint väder idag

• Hopp78

siamusen:
    BF datumet är satt till 19 sept. Men eftersom det kommer att bli kejsarsnitt blir det 7-10 dagar före. Som jag förstod på läkaren.

Vad trevligt, hur många barn har du sedan tidigare?

Nja jag tror jag klarar mig från 2 åringen med sömnproblem. Har svårt nog att sova själv om nätterna

• Hopp78

siamusen:
    Okej. Jo jag har hört att snitten läggs väl tidigare om man har blivit snittad förut. Det blir väl lite krångligare för varje gång som jag har förstått eftersom det blir ärrvävnad och sånt.

Fast jag tycker det är lång väntan till september.

• Hopp78

Siamusen:
    Då hänger jag med.

Ja detta är mitt första barn och kommer troligtvis bli det enda.

• Hopp78

siamusen:
    Det har med mitt övergrepp att göra. Jag rädslar inför det kommande kejarsnittet men vet oxå att det är det enda sättet för mig att få ut bebisen.
    Att veta att det kommer vara personer som tar på mig därnere, att dom ser mitt underliv osv.... är inget jag vill uppleva igen.

Dessutom mår inte min astma så bra när jag är gravid, inte mina refluxbesvär, kroppen börjar lägga av... har fibromyalgi och en svår migrän. Så det känns som att 1 barn är bättre än inget.

• Hopp78

siamusen:
    Ja det gör det.
    Framtiden får visa om jag skaffar fler barn. Men inte som jag känner i dagsläget iaf.

• Hopp78

På det sjukhus jag ska snittas ger man alltid sprutor i magen för att förebygga proppar. Jag frågade själv läkaren om det då jag har fått sådana en gång tidigare pga en knäoperation för några år sedan. Men här är det standard som jag förstod henne iaf.

Skiljer sig nog från sjukhus som redan är skrivit.

Svar på tråden ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.