*Jag duschar oftast varje dag.
En gång per dag, på kvällen. Tränar nästan varje dag och då tvättar jag håret med. Har jag inte tränat så tvättar jag håret varannan dag.
En gång per dag, på kvällen. Tränar nästan varje dag och då tvättar jag håret med. Har jag inte tränat så tvättar jag håret varannan dag.
Oj, jag måste säga att jag blir förvånad att så många duschar så sällan. Jag trodde i mitt stilla sinne att de flesta duschade varje dag. Det är ju mycket bökigare att tvätta intima ställen utan att ställa sig i duschen tycker jag så då kan jag lika gärna duscha på samma gång.
Sen ni som blir så uttorkade. Det finns hudlotion som återfuktar huden. Prova Essex lotion med karbamid i. Finns mot recept på apoteket. Funkar super mot torr hud.
Sen kan jag tillägga att jag aldrig låser på toaletten, utom när jag har gäster förstås. Fast jag har å andra sidan inga barn heller.
Ni som inte duschar varje dag. Hur sjutton gör ni när ni tvättar underlivet? Står ni och balanserar ovanför handfatet? För mig är det enklast att duscha för då slipper man blöta ner hela golvet.
Sen kan jag inte låta bli att jämför detta med tråden om hur länge man använder samma plagg. Tycker det är lite komiskt att man knappt kan använda samma plagg två dagar i rad men samtidigt duschar man kanske var tredje dag. Eller så är det helt enkelt olika personer som svarat i trådarna.
Men får ni eksem även om ni smörjer in er med nån fuktighetsbevarande lotion efter duschen? Jag hade väldigt torr hud förut när jag inte smörjde in mig efter varje dusch. Distriktssköterskan rekommenderade Essex lotion med karbamid i och att jag skulle smörja in mig morgon och kväll. Jag gjorde det i ungefär 2 veckor och eksemen försvann. Nu behöver jag bara smörja in mig på kvällen när jag duschat.
JsN: Jo fast tränar man nästan varje dag så har man ju liksom inget val än att duscha varje dag. Sen tycker jag det känns mycket fräschare att krypa ner i sängen efter att jag duschat.
Men vill era killar ha sex med er om ni inte duschat er därnere på flera dagar. Jag skulle ärligt talat bli lite äcklad. Man måste ju inte tvätta med tvål för att bli ren. Lite vatten räcker ju. Urin borde ju fräta och det kan väl heller inte vara så bra att låta det samlas i flera dagar. Lukta borde det med göra tycker jag men det kanske inte stämmer.
Jag har alltid tvättat mig med bara vatten i underlivet och tro mig. Det blir rent ändå. Dessutom behåller man sina naturliga lukter (kiss anser jag inte som naturlig lukt. Hehe). Min man älskar att ge mig oralsex för han tycker det smakar så gott.
Tror inte tvål skulle vara nåt vidare att få i munnen.