• Mammish

Snälla snälla, någon vänlig själ... Hjälp mig!!! (allergifritt smink)

Nu börjar jag bli smått galen på denna ständiga huvudvärk (som jag haft sedan 12 års ålder).... Jag har på senare år kunnat koppla samman min huvudvärk med b la parfymer och upptäckt att jag väldigt ofta (nästan jämt) får huvudvärk när jag använder mascara :-/ Jag vet att min kropp är väldigt känslig för massa olika saker så det skulle inte förvåna mig om jag är allergisk mot min mascara Nu har jag iaf bestämt mig för att testa nån allergifri... Är det någon som vet vart jag kan köpa en BRA sådan som inte kostar skjortan? Vet att jag säkert får räkna med att den kostar lite mer än en vanlig men jag behöver ju inte bli ruinerad Jag vill ha en som ger långa(gärna separerade) fransar och mycket volym! Vore såååå tacksam om någon ville hjälpa mig! Bor i Göteborg om det hjälper någon med butiksförslag....

• Svar på tråden Snälla snälla, någon vänlig själ... Hjälp mig!!! (allergifritt smink)
  • principesa

nja har mycket utslag och allergi och för mig passar i.d bareminerals superbra! Jag har inte provat mascaran men kan tänka mig att den är bra. Det märket ska passa allergiker.

• loppanshus

apotekets smink...har ju inte så mycket tyvär!

men oriflame har fler mascaror & det e dom som gör apotekets smink(fast i annat namn bara) så allt i deras sortiment kan du använda tror jag!

www.oriflame.se

• Minttu

Kicks har ju clarins produkter som är specialliserade för känslig hy och ögon! Även isadoras produkter ska vara allergi vänliga!

• Aros

Mineralsmink! Köpte ett kit från everydayminerals.com och för första gången någonsin så kliar inte mitt ansiktet av sminket.

• Secret Society

Jag rekommenderar apotekets egna smink.

Jag tål iaf INTE oriflame.

• isberg

Budgetvariant: Isadoras produkter är parfymfria och testade.

Lite dyrare variant: Cliniques produkter är parfymfria och allergitestade.

• Jewell

Dessutom billiga produkter som är bra. Använder mycket av dom själv då jag är allergisk mot mycket.

• Tohru Honda

Blinc har ju mascaror som är jättebra, tycker jag iaf. Speciellt framtagna för personer som opererat ögonen, så de är ju för känsliga ögon iaf.

• Starlight10

Jag är allergisk mot konserveringsmedel som finns i smink,tvål m.m
    Kan bara använda de dyra märkena till min stora sorg=) Blir lite dyrt.
    Alla de blilliga har konserveringsmedel i sina produkter.
    Köper bara HR bra saker men som sagt dyrare än Isadora o sånt.
    Så ja tycker du ska testa HR..el gör en allergitest o se vad du inte tål.
    Lycka till=)

• Jewell

Detta ingår i dermoshops mascara

Aqua - Vatten.
    Sorbitan Olivate - emulgatorer
    CI 77499 - Färgämne.
    Carnauba - mjukgörande medel, filmbildare
    Oryza Sativa - risextrakt
    Stearic Acid - Emulgator
    VP/VA Copolymer - Filmbildare
    Glycerin - Fuktighetsbevarande
    Hydroxyethylcellulose - Konsistensgivare
    VP/Hexadecene Copolymer - Filmbildare
    Sorbitol - Fuktighetsbevarande
    Aminomethyl Propanol - Buffertmedel
    Tocopherol - Antioxidationsmedel
    BIS-PEG/PPG-16/16 PEG/PPG-16/16 Dimethicone - Emulsifierande ämne.
    Dimethicone - Skumdämpande medel
    Polyurethane-2 - Filmbildare
    Phenoxyethanol - Konserveringsmedel
    Isopropyl Myristate - Ingår i salvbasen
    Panthenol - Fuktighetsbevarande
    Caprylic/Capric Triglyceride - Ingår i salvbasen, fettlösande
    Methyl Pyrrolidone - Ytaktiva medel
    Bambusa Vulgaris - Bambu extrakt
    Iodopropynyl Butylcarbamate - Konserveringsmedel

• Aros

Är ni känsliga mot konserveringsmedel så använd mineralsmink. Det innehåller inget konserveringsmedel alls! Och inte heller en massa andra konstiga ämnen. Iallafall min hy mår mycket mycket bättre sen jag helt bytte till mineralsmink.

• Cia o krabaten

Jag har en kompis som köåer hos en optiker. tydligen för känsliga ögon.

• Odile
    Aros skrev 2008-03-09 16:04:01 följande:
    Är ni känsliga mot konserveringsmedel så använd mineralsmink. Det innehåller inget konserveringsmedel alls! Och inte heller en massa andra konstiga ämnen. Iallafall min hy mår mycket mycket bättre sen jag helt bytte till mineralsmink.
    Min hy har också blivit bättre sedan jag bytte. Använder nu Youngbloods foundation som är ett puder som man försiktigt borstar på där man vill ha det. Perfekt! Har även ett rouge från Youngblood som är jättebra.
Svar på tråden Snälla snälla, någon vänlig själ... Hjälp mig!!! (allergifritt smink)