• Annelitan

Vill inte äta gröt längre...

Josefine är 16 månader och hon vägrar äta gröt hon bara spottar ut det så fort det kommer in i munnen...jag har provat alla möjliga sorter men hon tycker inte om gröt längre hon tyckte det var jätte gott förut men inte nu...

Tror ni att hon får i sig det hon ska ändå?...hon får välling på morgonen när hon vaknat och lite senare om hon vill ha smörgås med yougurt eller frukt...sedan lunch vid 12.00...men hon vill ju inte ha gröt på kvällen heller så det blir samma då...

Är det så viktigt att dom äter gröt näringsmässigt och så?...

• Svar på tråden Vill inte äta gröt längre...
  • Snorkis

Är hon så stor kan du väl ge henne fil eller youghurt eller nåt?

Kanske vill hon ha gröt igen om några veckor?

• AmberB

Det är nog ingen fara, det är ju jättemycket näring i välling oxå! Min son vill inte heller ha gröt här hemma längre, men på förskolan äter han det minsann *grupptryck*

~*~*~ Världens vackraste Emil, född 13/9 2006 ~*~*~*
  • Nyfiken gul

vad ger du henne för gröt då och vad har du på gröten??

Mina barn hatade alla färdiga grötpulver som fanns,, dom ville ha riktig gröt och jag kokade egen gröt åt dom. Serverade med mjölk och socker eller sylt och det gick rakt ner i hungriga magen...

risgrynsgröt, mannagrynsgröt, havregrynsgröt, diverse fullkornsgröter, majsgröt var en höjdare...

• Annelitan

Hon vill ha "lelle" så fort hon vaknar men sen vill hon inte äta så mycket mer på förmiddagen hon brukar vakna vid 7-8 tiden. och äter lunch vid 11-12 så det känns som hon får i sig för lite men i bland äter hon ju yougurt och lite smörgås eller frukt men oftast vill hon inte ha det heller, men hon kanske får i sig det hon ska ändå?....kände att jag vill fråga här om det var fler som hade barn som inte heller vill äta gröt (just nu, provar ju ändå ibland)

• AmberB

Låter precis som min pojk, han kan stå sig fram till lunch på välling. Går hon upp i vikt som hon ska då? För gör hon det så får hon säkert i sig det hon behöver.

~*~*~ Världens vackraste Emil, född 13/9 2006 ~*~*~*
  • Annelitan

Jag har bara provat dom färdiga gröterna med lite frukt på..det tyckte hon var jätte gott förut när hon var mindre.

Men jag ska prova havregrynsgröt med äppelmos(hon tycker inte om sylt) och mjölk till så kanske hon äter det...ska passa på att göra till mig själv med.

• Annelitan

Jodå nu så har hon börjat gå upp lite i vikt, men ett tag så var hon ganska liten tycker jag...

Svar på tråden Vill inte äta gröt längre...