• Andreas tjej

    Hur berättade du att du var gravid?

    Hur berättade ni att ni var gravida?

    1. För blivande pappan?
    2. För dina föräldrar?
    3. För hans föräldrar?
    4. För syskonen?
    5. För kompisarna?
    6. På jobbet?

  • Svar på tråden Hur berättade du att du var gravid?
  • Christian

    1. Jag berättade inte till mig själv
    2. Ringde och berättade så fort som vi bestämde att vi skulle berätta (1-2 dagar efter pluset)
    3. Samma som punkt 2
    4. Dagen efter föräldrarna, via telefon.
    5. En del fick reda på det samma dag som syskonen, andra fick reda på det senare och några fick reda på det på omvägar. Många kompisar på olika avstånd, så telefon och internet var störst representerat där.
    6. Berättade för "en och en" eller i grupp vid olika tillfällen då man stod samlade och "pratade allmänt".

  • PernillaWaxin

    1. För blivande pappan?
    Barn 1: visste vi båda, barn 2: slog jag in stickan i ett paket och gav till honom.
    2. För dina föräldrar?
    Mamma: -"Jag har ett utslag på magen som har spritt sig nu kan du kika på det (mamma jobbar inom sjukvården). Drog upp tröjan och där stod hej mormor.
    Pappa: I lekparken sa jag till pappa att Wilma (våra första barn) skulle få ett syskon till våren.
    3. För hans föräldrar?
    Vid parkeringen utanför våran lägenhet bara så där.
    4. För syskonen?
    Min syster pluggade i Japan och jag och mamma åkte för att hälsa på så jag berättade det för henne där när vi käkade glass i värmen.
    5. För kompisarna?
    Lite olika sa det som vanligt att jag var gravid.
    6. På jobbet?
    Lite olika till arbetskollegor och så.

  • lokisse

    1. För blivande pappan? ringde och sa det när jag sag + vi var bada lika överaskade

    2. För dina föräldrar? ringde och sa det när vi inte kunde halla os längre
    3. För hans föräldrar? sa det när vi var där

    5. För kompisarna?lite olika

    6. På jobbet? berättade för chefen när dom tre manaderna i början var över. resten av kolegerna sa jag det till när det var lungt och man hade tida att sma snaka

  • Skärtuss

    1. Sa det på en gång efter plus på testet. Visade upp testet.
    2. Sa det öga mot öga på en lunch, till mamma. Pappa bor på annan ort. Ringde honom.
    3. På en söndagmiddag då hela mannens familj var samlad.
    4. Syrran var med min mamma på lunchen ovan. De fick veta redan i v.5. Brorsan ringde jag till någon vecka senare.
    5. Bästa kompisen ringde när jag stod med testet i handen. Var bara tvungen att säga det. Andra kompisar fick veta det när vi träffades.
    6: För chefen berättade jag i enrum. Någon vecka senare lunchade vi alla tjejer. Då var det ett bra tillfälle att säga det. Övriga fick veta det eftersom.

  • Emlan81

    1. Det var han som berättade det för mig...hahha...jag vågade inte kolla på stickan.
    2. (vi väntade ganska länge)Jag köpte med mig en god frukost och åkte till min mamma å hennes man i husvagnen. Gav det i morsdagspresent och sa de som så att paketet skulle hon få på födelsedagen men att paketet kunde bli fördröjt. Hon var tvungen att tänka efter ett tag....
    Min pappa fick veta per telefon...han bor inte i närheten.
    3. (vi väntade ganska länge) Vi hade varit på kalas i badhuset hela släkte och efteråt bestämde vi oss för att åka hem till dem och överraska dem.
    4. Min syster kunde ja inte hålla tyst för...vi berättade för henne efter bara nån vecka.
    De andra syskonen minns ja inte när vi berättade det för....men de var nån vecka efter föräldrarna.
    5. De flesta fick nog reda på det per tele...eller genom rykten.
    6. För vissa på jobbet höll ja tyst länge. Någon började misstänka å frågade mig lite försiktigt. Å de jag trivs ihop med berättade ja det för efter att man berättat för vänner å så...

  • m a m a t  r e

    1. För blivande pappan? På msn på jobbet!

    2. För dina föräldrar? När jag tackade nej till ett glas vin i vecka 9 var jag tvungen att berätta..

    3. För hans föräldrar? Det var han som gjorde det!


    4. För syskonen? Ringde min syster nästan direkt, för hon hade avslöjat veckan innan att hon var gravid.

    5. För kompisarna? Vid första bästa tillfälle jag pratade/träffade.

    6. På jobbet? Fick en störtblödning på jobbet i 10e veckan och behövde hjälp till akuten. Då avslöjades det.

  • Mickis74

    Min man visste ju att jag misstänkte nåt, så han har varit med sen vi gjorde testet.

    Övriga har jag bara talat om för som det är, inga krusiduller här.

  • My Baby
    Jag sa, Ja är gravid?!
    ♥ Felicia 041124 ♥ Izabelle 070417 ♥
  • Dulce

    Så, fick positivt resultat i veckan så jag och min sambo åkte till hans mamma och mina föräldrar idag.. Hans mamma blev superglad, kramades och lyckönskade.. Mina å andra sidan sa "hur blir det med jobbet då?" (Börjar nytt jobb i mars o är vecka 6 eller 7 nu..) sen under den 40 min långa promenaden var det ingen av dem som sa ett jota till mig.. Hur sjutton gör jag nu?

Svar på tråden Hur berättade du att du var gravid?