• Roisin Dubh

The Sims??

Ha ha, här kommer ett till Simsfrek!

Jag körde en dokusåpa kring mitt Simsspel i min barnkammare, den finns fortfarande kvar för den som vill läsa. Huvudpersonen i mitt spel är ingen mindre än "fillewegler" här på FL

Nu var det dock en och annan månad sedan jag spelade . Har ägnat mig åt "Black & White" istället.

• Roisin Dubh

Ett helkul fusk i Sims får man om man skriver "move_objects on" i det grå fältet!
    Då kan man flytta saker, även de som används! T.o.m. personer! Testa t.ex. att plocka bort badkaret när någon tar ett dopp

• Roisin Dubh

Samma fusk är också utmärkt att använda för att fylla på sina gubbar med nya krafter om de är utmattade. Det är bara att sälja dem just det, sälja dem!!! Sedan dubbelklickar man på gubbens icon som är markerat med ett rött kryss (tror jag det var) så återuppstår stackarn men med full hälsa!

• Roisin Dubh

lycra, om man skrivit in "move_objects on" i fuskfältet så kan man sedan lyfta en gubbe. Sedan är det bara att "sälja" som man gör med möbler man inte längre vill ha Eller rättare sagt "delete" får man får inga pengar för stackaren. När man gjort sig av med en gubbe på det viset blir hans icon nere i listen markerad med ett rött kryss. Samma som händer om gubben skulle råka dö.

• Roisin Dubh

hoppfull, inte om man sparar innan man fuskar! Allt man skaffat sig utan att spara försvinner men det som fanns sedan förra sparningen finns kvar! Så se till att spara innan ni fuskar

• Roisin Dubh

Som tavla hoppas jag, bebis?

• Roisin Dubh

Superstar är superbra!

Vem vill inte bli en stjärna

• Roisin Dubh

He he, tänk om allt detta skulle gått att tillämpa i verkliga livet!

"Skriv rosebud; några gånger på ditt internetbankkonto och se hur pengarna trillar in!"

• Roisin Dubh
    Man kan ta helt sanslösa foton med Move_objects on!

Här är några jag tog i samband med min "dokusåpa" i barnkammaren:

www.familjeliv.se/krypin/roisin_dubh/barn934.jpg
    Tjejen tar ett bad när jag brutalt plockar bort badkaret och istället placerar en toalett och en våt fläck där isället. Då ser det ut som om hon halkat i en "olycka" och sitter där naken och utlämnad.

www.familjeliv.se/krypin/roisin_dubh/barn847.jpg
    Lite Matrix-acton kan man lätt få till om man äger en sån där lufttryckskammare och plockar bort den när den används. Här får en skyltdocka på nöten!

www.familjeliv.se/krypin/roisin_dubh/barn826.jpg
    www.familjeliv.se/krypin/roisin_dubh/barn821.jpg
    Eller varför inte bara lite vanlig hederlig levitation? Med ett enkelt ingrepp som att flytta eller helt enkelt avlägsna sängen helt under den sovande Simsgubben så får man magi så det räcker!
  • Roisin Dubh

Saknar du något, Bebis?

• Roisin Dubh

Nu vet vi varför telefonen i Simshuset ringer och erbjuder paret att ADOPTERA!

• Roisin Dubh

Byggandet tycker jag nästan är roligaste biten av spelet! Jag har nog byggt åtskilligt fler hus än jag faktiskt använt och spelat med!

• Roisin Dubh

Har ni testat att bygga en exakt kopia av ert eget hem och sedan flytta in med kopior av er själva? Det blir nästan kusligt när man ser hur man själv går runt där hemma. Ännu läskigare blir det när man tar en paus i spelet och går ut i köket för att fixa dricka. Man blir ruskigt medveten om sin exisitens helt plötsligt och känner sig nästan övervakad!

• Roisin Dubh

Ha ha, PetraGos och SaraSofia, allt det där med fusk har redan avverkats längre bak i tråden fast det är klart att man inte alltid orkar skumma genom allt.

Svar på tråden The Sims??