• irgafos

Psykoprofylaxkurs i Göteborg

Hej
    Är gravid i vecka 21 och har börjat fundera lite på att gå en profylaxkurs i Göteborg.
    Ni som har gått på någon, vart gick ni och vad tyckte ni? Hjälpte det något vid förlossningen?

Har hört av andra att det inte verkar ingå i den föräldrautbildningen som ges på MVC, dock inte från nån som går på Krokslätt som jag, kanske är det olika på olika ställen? Det verkar ju dock finnas ett antal andra att välja på i Göteborg så vilket ska man välja..?

• Svar på tråden Psykoprofylaxkurs i Göteborg
  • fröken X

Hej.

Jag har inte fött än så jag vet inte om kursen hjälper, men har gått på annas profylax på Barnmorskegruppen. Kan verkligen rekommenderas!! Det kändes som om min man blev mer insatt i förlossningsarbetet och som om vu kommer att vara ett bättre team.

• Miss Skellington

Har också gått Annas Profylax. Har inte heller fött än, just nu ligger vi i hårdträning med andning och avslappning
    Jag känner mig mycket lugnare inför förlossningen och min sambo känner sig mer förberedd nu när han vet hur han kan underlätta för mig under förlossningen. Jag håller med fröken x; vi kommer vara ett bättre team tack vare kursen.

• La Linda

funderar på att gå på en sådan kurs såg att på www.magplasket.se hade dem kurs, någon som gått där?
    kan man gå på BMG om man inte är inskriven där?

• Miss Skellington

nej, du behöver inte vara skriven på Barnmorskegruppen för att gå profylaxkursen.

• irgafos

Tack för tipsen! Kanske ska ta och anmäla oss till en kurs snart då. Det verkar ju vara en bra investering...

Svar på tråden Psykoprofylaxkurs i Göteborg