• Liza 78

flicka påskkäring men pojk??

Utklädningsdax på dagis under skärtorsdagen. Hur klär man ut en pojk? Någon som har tips? Påsk-gubbe förstår jag,men vad har han för kläder..?

• Svar på tråden flicka påskkäring men pojk??
  • Linda1976

Samma som en påskkärring kanske?

Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • aktuelle

jag skulle köra på lite fågelskrämmestuk ;P 

- IRMA Dec 2006 och Helge 18:e Januari 2008! -
  • blommanigbg

Skjorta, byxor och hatt=påskgubbe
    Men sminkad med röda rosor på kinderna...
    Eller så kan han också vara en påskkärring..

• JuliaåRonjasmammis

Mina killar har och har haft "vanlig" påskkärringklädsel, med smink och sjalett. Varför skulle det behöva vara nån skillnad?

En ny början...
  • Kii

Kan han inte vara påskhare då?

• Whilda

Påskgubbe = Rutig skjorta , kanske en väst, och hatt. Och målad på kinderna och fräknar.

• Liza 78

Därför att han inte vill vara påsk-käring Kimpossible.
    måste allt vara SÅÅÅ jämställt?

• Västeråspappa

Mina bonusbarn (nu stora) har alltid varit påskkärringar båda två, både killen och tjejen.
    Klänning, förkläde och huckle, och sen gammal kopparpanna till godiset.
    Kvast och rödsminkade kinder förståss.

• Linda1976

Byt kjolen mot gula byxor ochsjalett mot svart hatt kanske? Med påsksmink är ett måste förstås!

Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • Familj Lo

jag och min kusin som är kille gick väldigt mkt påsakärring och påskgubbe när vi var små,
    jag den vanliga påska käring och han påskgubbe, med skjorta och hög hatt fast målade kinder

• Linda1976

Har ni inte sett Lotta på Bråkmakargatan: Alla kidsen är påskkärringar, även Jonas

• Liza 78

Rödmålade kinder med fräknar blir det ju absolut!

• Miss Lau

Mina söner har också varit påskkärringar på samma sätt som dottern, dvs sjal, röda kinder med fräknar och kjol med förkläde.

• JuliaåRonjasmammis

När jag var liten var alla ungar påskkärringar, så jag har aldrig sett något konstigt med det. Alltså, det är inte något slags statement, utan jag har gjort som vi gjorde då, plus att killarna själva valt det.

En ny början...
  • MariaK

Jag brukar sätta hucklen som en liten pirat o så målade jag röda kinder o fräknar o mustach Hur söt som helst!!!!

Moa & Måns & Milo mina älsklingar!!!!
  • emcjoh

När jag klär pojken så svärtar man ansiktet med kol, tar på en avlagd kavaj, skjorta o. de byxor man vill. Till det kan man ha en hatt på huvudet eller en snusnäsduk om.

Snabbeskrivning av hur jag brukar göra, med undantag för när den unge herrn vill något annat

• Pincushion86

Påskgubbe, påskhare eller påskkärring han med

• Mikkel räv

Mina barn har alltid båda varit påskkärringar båda två... DEt har väl egentligen inget med jämställdhet att göra?

• Smultron ett

Ja för alla tjejer vill ju växa upp och bli en påskkärring.
    (med tanke på jämställdhet. haha)

• MajaLarsson

fick reda på idag att min äldste ska ha påskfest på dagis imorgon!

tänkte att jo, vi har nog nånting hemma som han kan ha på sig men vi hittade inget i hans garderob som skulle se bra ut!

bara ett par grå slitna jeans å en svartvit skjorta skulle lixom se för fint ut tyckte vi så jag sydde helt enkelt en väst i svart bomullstyg å sedan sydde jag fast ett par fjädrar på framsidan å lite lappar i färglada färger som jag sicksackade fast! sydde även dit bokstaven R på framsidan!

Han vill vara en "påskcowboy" så till denna utstyrsel kommer han även ha cowboyhatt med fjädrar och hölster på höfterna (fast utan pistol för d får dom inte ha på dagiset)
    å sen självklart smink förstås!

superbra å billigt!

Svar på tråden flicka påskkäring men pojk??