• Kristin89

När börjar du påskpynta?

När ska man igentligen börja påskpynta?!

• Svar på tråden När börjar du påskpynta?
  • Lovali

ca 1 vecka inna påsk, senare än så vill jag inte göra det då jag bara brukar ha det framme max 5-7 daagr efter påsk sedan. pyntar f.ö inte särskilt mycket men iaf lite..

• Silence is golden
    Kristin89 skrev 2008-03-09 19:57:42 följande:
    När ska man igentligen börja påskpynta?!
    Ska? Det finns inget "skall" tycker jag.Det är väldigt individuellt.Här är det minimalt må jag säga.Ett påskris i en kruka.
    Ett vackert skal är inte allt
  • 0407

Har tait fram det under helgen då vi ej kommer vara hemma under påsken vill jag kunna njuta av sakerna lite nu. Lite kycklingar, tuppar & påskris är vad som finns hemma hos oss & några påskkärringar. Sonen kallar dom för häxansurtant

• La Lola

Det är väl som till jul....alla gör de som vill.
    Vissa börjar hysteriskt tidigt o andra väntar.

Själv ställer jag fram påskris (på en påskduk som min dotter gjorde på förskolan) på skärtorsdan.
    Något annat pynt har jag inte för påsken betyder inte så mycket för mig...

//Gordon Ramsay är min idol
  • La Lola
    La Lola skrev 2008-03-10 08:15:44 följande:
    Det är väl som till jul....alla gör de som vill. Vissa börjar hysteriskt tidigt o andra väntar. Själv ställer jag fram påskris (på en påskduk som min dotter gjorde på förskolan) på skärtorsdan. Något annat pynt har jag inte för påsken betyder inte så mycket för mig...
    O plockar bort riset dan efter annandag påsk.
    //Gordon Ramsay är min idol
  • ludenben

En vecka innan påsk och tar ner det en vecka efter. Lite får det allt hänga så man kan njuta av det. Förra året tig jag in ett jätteris. Har aldrig vart känslig för pollen innan men det blev jag då... jesus vad jobbigt det va i år blir det inget vatten i riset. Älskar att påskpynta men vi har i lagoma mängder för att det inte ska blir för jobbigt för sonen. Har köpt lite nytt iår en elak häxa hehe

• Dino78

Jag vet inte om jag kommer göra det i år...påsken är så kort. Förra året slängde jag typ ut påskriset runt oktober För dyrt att köpa det och sen bara ha det framme några dagar. Men jag är lite skum.
    Har dock några små kycklingar. Tror för övrigt att påskriset från förra året ligger kvar på balkongen, kankse fungerar ett år till?

DIF i själ och hjärta
  • ludenben

vaddå,köper du riset??

Dino78 skrev 2008-03-10 08:18:59 följande:
    Jag vet inte om jag kommer göra det i år...påsken är så kort. Förra året slängde jag typ ut påskriset runt oktober För dyrt att köpa det och sen bara ha det framme några dagar. Men jag är lite skum.Har dock några små kycklingar. Tror för övrigt att påskriset från förra året ligger kvar på balkongen, kankse fungerar ett år till?
  • Dino78
    ludenben skrev 2008-03-10 08:21:16 följande:
    vaddå,köper du riset??
    Ja, inte orkar jag köpa massa fjäderpåsar, ge mig ut i skogen och hitta ett bra ris och sen sitta och fästa alla fjädrarna på det.
    Köper ett knippe färdigt i affären för en 20-30 kronor eller vad det nu kostar. Fast det är ju inte så dyrt iofs...
    DIF i själ och hjärta
  • ludenben

haha okej. ja man gör ju som man vill... jag har kvar fjädrar och pynt från alla andra år så jag hämtar bara riset. Jag har en svärmor som är helt hysterisk i både jul och påskpynt så hon har samlat till sambon sen han var liten så för oss blir det ju inte så dyrt hehe.

Dino78 skrev 2008-03-10 08:46:00 följande:
    Ja, inte orkar jag köpa massa fjäderpåsar, ge mig ut i skogen och hitta ett bra ris och sen sitta och fästa alla fjädrarna på det.Köper ett knippe färdigt i affären för en 20-30 kronor eller vad det nu kostar. Fast det är ju inte så dyrt iofs...
  • Dino78
    ludenben skrev 2008-03-10 08:48:23 följande:
    haha okej. ja man gör ju som man vill... jag har kvar fjädrar och pynt från alla andra år så jag hämtar bara riset. Jag har en svärmor som är helt hysterisk i både jul och påskpynt så hon har samlat till sambon sen han var liten så för oss blir det ju inte så dyrt hehe.
    Har aldrig orkat göra så, då hade jag väl haft det kvar antar jag.
    DIF i själ och hjärta
  • Mikkel räv

Skärtorsdag typ, och sen får det stå kvar över påskveckan.

Svar på tråden När börjar du påskpynta?