ADHD Sömnproblem
Ni som har barn med ADHD hur har sömnen varit för er? Har en son utan diagnos men jag misstänker ADHD han har alltid sovit oroligt o behöver så lite sömn. Hur är det för er?
Ni som har barn med ADHD hur har sömnen varit för er? Har en son utan diagnos men jag misstänker ADHD han har alltid sovit oroligt o behöver så lite sömn. Hur är det för er?
Jag har en son med lindrig utveklingsstörning samt ärflighet för DAMP. Han har sömnstörningar i olika perioder. Ibland sover han massor. Å ibland sover han jätte lite, under denna period blir det ganska mycet frånvaro i skolan eftersom han inte orkar så mycket då. Men det går lite lättare sedan i höstas när han började i särskolan. De tar mera hänsyn till hans sömsrubbningar, så han orkar gå. Men orkar inte jobba så mycket. Men han är där i varje fall.
Jag har en son med ADHD och jag kan säga samma sak, att han ibland sover jättemycket o ibland jättelite. Men en sak är säker, han kräver mer sömn än friska barn för att orka.Oftast är de här barnen "tröttare" än friska barn i ochmed att de behöver anstränga sig så mycket mer än en frisk människa.
Hej! Jag har en son med ADHD och han har sovit enornt dålit hela sitt liv.Nu har vi börjat att med så nu är sömnen bättre.Men han behöver massor.Han sover fortfarande mitt på dagen och blir 5 i maj.Dessa barn gör av med så mycket mer energi en friska barn så de behöver sova.Ha det bar.Maria