tea1982 skrev 2008-03-10 14:30:21 följande:
Men BVC FÅR väl inte ens skriva ut receptbelagda läkemedel, de är ju sköterskor.. jag gick till en läkare med mina koppor, samma med pojkarna..
Jo men om man går till bvc så kan ju de ordna en träff med dr om det skulle behövas.
Ska nog ringa dem i morgon, tycker de ser lika ut nu, kanske lite "toppigare" om ni förstår vad jag menar...

fruWasberg skrev 2008-03-10 13:23:40 följande:
Jag kan känna att det här med utslag verkar vara väldigt svårt för vårdpersonal att veta vad det är. Till oss sa hon att det kan nog vara svinkoppor...Min son var inte hemma ifrån dagis då vi resonerade i samråd med bvc att risken för andra att smittas för liten eftersom man normalt sett inte går med rumpan bar Vi berättade på dagis att han hade det och att de skulle dubbelkolla att han tvättade händerna efter toalettbesök. Så om det nu är svinkoppor din dotter har så borde hon ju kunna gå till dagis om hon mår bra eftersom kläderna täcker utslagen. Skillnad om hon inte kan låta bli att klia, då kanske det är bättre att lugna sig några dagar tills det lagt sig.Det är väl bättre att försöka lokalbehandla innan man öser på med antibiotika.... men det där vet väl bvc bäst..
Jo jag tycker nog hon kunde gå till dagis, ska nog välja vilken fröken jag ska prata med om detta där... hmm..... Hon får dock vara hemma med mig imorgon oxå, så får vi se hur det ser ut då.
Har varit å köpt microcid oxå...... Tycker heller inte om antibiotika i onödan.
Jag jobbar ju oxå inom vården som ssk.... Men utslag å prickar är inet man läser om i skolan i grundutb och där jag arb är det bara brutna ben som gäller hihi! Jobbar på ortopeden och det är SÄLLAN vi ser hudåkommor där, om det inte har med sårinf att göra vill säga efter op!

Har ju sett lite, men det är ju så himla svårt att veta om man ej jobbar med hud och läst extra om hudåkommor och det är så här diffust!