Inlägg från: Videli |Visa alla inlägg
  • Videli

Hur får man barn som tar ansvar för sitt eget liv?

Så här blir det om man är en curlingförälder som gör allt för sitt barn. Men tror man gör det bästa men i själva verket så stjälper man sina barn.

Jag säger inte att det är din man som gjort fel i det här fallet, här verakr det ju som om mamma o pappa inte har samma regel och det blir ett problem.

Men det är aldrig försent, gäller bara att ställa lite krav på dom småliven. Men i ert fall låter det ju som om din man måste ta den här diskutionen med mamma oxå.

• Videli

Oj ja det är jättesvårt att vara föräldrar på varsitt håll.

Nu har jag själv bara 13 åringar, men vet att 15-åringar är ju superkänsliga. Så att helt pöltsligt börja ställa krav är ju supersvårt, det relaterar oftast bara i backut. Som det verkar ha gjort i det här fallet.

Det viktigaste är ju att vara där för dom, och det betyder ju inte att GÖRA ALLT FÖR DOM!!!

Men jag ställer nog ganska mkt krav på mina killar, i gemfört med deras kompisar som blir daltande med som små porslinsdockor. Detta resulterar ju i att dom kan ju ingenting till slut...

Hur bra relation har du till killen? Oftast kan det vara så enkelt att han känner sig misstolkat och orättvis behandlad.
    Ta killen och gör nått skoj med och fråga hur han egentligen mår.

Jag lever själv ihop med en ny man som oxå får ta den tiden ibland och bara stanna upp och fråga. För det är inte så självklart idag.
    Man kan inte bara ställa krav, men måste ge tillbaka oxå villkorlös kärlek....

Kram

Svar på tråden Hur får man barn som tar ansvar för sitt eget liv?