• wozzgirl

Vad gör ni med äldre barnet under tiden på BB?

Vad gör ni med äldre barnet under tiden på BB?

Vi har en pojke på snart 4 som ska bli storebror. Han kommer att vara hos sin mormor den veckan jag ska in och snittas. Jag vet dock hur dålig jag var efter första snittet så min man kommer att vara med mig på BB hela tiden, så att åtminstone någon av oss sköter den lilla.
    (Efter första snittet klarade jag inte av att hålla barnet längre stunder eftersom mitt blodtryck var så lågt att jag plötsligt bara segade ner i golvet utan förvarning.)

Men det jag undrar är... hur blir det med besöken. Kommer storebror att känna att det är hemskt att bara komma o besöka mamma o pappa? Vore det kanske lika bra att vi sågs först hemma igen? Några gråtscener då han inte vill åka hem med mormor igen skulle knäcka mitt hjärta...

hur har ni funderat angående sånthär?

• Svar på tråden Vad gör ni med äldre barnet under tiden på BB?
  • betsla

Vi lämnade T hos sin farmor när vi åkte in på BB. Sen hämtade vi henne när vi for hem igen, så att vi kom hem tillsammans som en "ny" familj.

܍ mamma till Tova ('05) och Vidar ('07) ܍
  • Nica74

Nu ser det iofs lite annorlunda ut för mig än för dig.
    Vårt största problem just nu är "kommer vi att hitta en barnvakt när vi ska in, och vem?" Sedan så är det väl lite beroende på när i vecka och på dygnet det är och så.
    Går det så stannar väl sambon första natten och sedan åker han hem till barnen, så får de komma och hälsa på tillsammans.

Mamma till Hugo-98, Milo-00 & Irmelin-05 + Liten Bf 13/3-08
  • jmmm

vår son var hos sin farmor första dagen då vi blev igångsatta, på kvällen hämtade mormor o morfar honom o så fick han bo hos dem några dagar. dottern född en tisdag o på onsdagskvällen kom alla, farmor o mormor o sonen bla o hälsade på oss o vi var beredda på att han kanske inte ville åka igen m mormor o hade förberett m att han kunde stanna på patienthotell m oss eller fick sambon åka m honom hem men han kramade oss alla o sa hejdå. komhem igen på torsdag kvällen. o de gick super.

• thezzan

Vi kommer att lämna min snart 4 åring till hans farmor o farfar, o hos oss får syskon inte komma å hälsa på, på BB. Jag kommer förmodligen om allt går bra åka hem dagen efter, men min son stannar hos farmor o farfar till o med tredje dagen, kommer ihåg hur förra "tredje-dagen" var, o vill inte att han ska behöva se alla tårar det första han ser

• jmmm

kan tillägga att han var 3½ när han fick syskon.

• Jonna S

Min son ska vara ensam hemma. Han fyller snart 18 år!

Vi ska få en liten Göta 2 april!
  • sAiLe05

Ni som lämat era syskon hos mor/farföräldrar, har dom tagit semester då? Eller hur fuinkar det där? Fick frågan igår av morfar (han ska vara hemma med E när vi ska in och föda) om han har rätt att ta ut vab då eller om han måste ta komp/semester.
    Nån som vet?

Sorry TS om jag snor lite plats, men jag tyckte det var rätt tråd att ställa frågan i! Glad

Vår lilla bäbis är snart storebror...
  • wozzgirl

Sno du bara.. .
    Min sons mormor tar ut semester då.. hon har bokat in den så fort jag fick snittdatumet.

• sorba

Storebror ska vara hos farmor och farfar när jag ska snittas. Han får inte komma och hälsa på på BB just för att jag inte vil att han ska behöva åka därifrån utan mig. Vet att han skulle bli jätteledsen. Däremot har vi lovat honom att han och pappa ska komma och hämta mig och lillebror. Det är han jätteglad för.

Tror inte att det blir nåt problem. Barn har ju inte samma tidsuppfattning som vi vuxna. Min son trivs jättebra hos sina far- och morföräldrar och han kommer at få det jättebra där när vi är på BB.

• Zhara

Jag ska inte snittas men svarar ändå

Vi kommer lämna dottern hos farmor o farfar, dom är hemma så dom behöver inte ta semester. Niklas, min man, kommer nog stanna med oss första natten sedan åka hem till dottern. Jag kommer nog vara kvar tills PKU testerna är klara. Är 4 mil till bb så vi orkar inte åka fram o tebax för det. Har faktiskt inte kollat om man kan göra PKU testerna på bvc förresten?

Svar på tråden Vad gör ni med äldre barnet under tiden på BB?