Inlägg från: Moster apa |Visa alla inlägg
  • Moster apa

Mera Smink Smink Smink!

Tänkte bara lämna ett litet tips på den överlägset bästa produkt jag någonsin testat. Jag vet inte riktigt vad jag ska kalla den men som en bronzer fast inte glittrig i våt form. Den heter Kanebo Instant natural golden glow (den bästa är GG62). Har inte läst tråden så mycket så ni kanske redan skrivit om den.

www.barneys.com/b/browse/product.s&productId=441384

På vintern använder jag den i denna följd 1.concealer 2.foundation 3. Kanebo instant.. och den är helt mirakulös. Den lämnar inga som helst "spår" som en foundation kan göra och rättar till alla eventuella misstag och linjer gjorda av foundationen. Man ser så ruggigt naturlig ut men får en nästintill perfekt hud och den kladdar inte av sig. Däremot måste man tvätta händerna för handflatorna ser lite skumma ut efter insmörjning.

På sommaren när man har lite bränna räcker det med bara den. Samma på helger eller så när man bara vill få ett lyft men inte hålla på och sminka sig om man inte ska göra nåt speciellt.

När man klämmer ut den ur tuben ser den rysligt mörk ut men den smälter in i huden SÅ lätt. Fick min syster att prova den. Hon är så vit man bara kan bli och jag tänkte innan att hon nog borde tagit den ljusare av dem två, men sjukt nog är resultatet helt perfekt på henne med.

Efter att jag började använda denna så påpekar alla att jag har eller har fått SÅ fin hud. Det har jag inte hehe, men den ser ut så.

Låter som en reklam jag vet, och jag önskar att jag var återförsäljare för den är helt grym. Nån mer som testat. Förmodligen är det det för den är väldigt ofta slut på alla butiker. Jag har provat andra typer av typ hudkräm och brunkräm blandat men har inte hittat nån annan som alls är bra. De är för tjocka på nåt sätt.

• Moster apa
    Fridapida skrev 2008-04-03 20:59:15 följande:
    Moster apa skrev 2008-04-03 20:40:52 följande:
    Låter mkt intressant. Får jag nog kolla in. Låter lite som en gel som jag har från apoteket. Kul att få lite tips. En annan fråga, vet du om den sidan skickar till Sverige? Fanns väldigt många bra märken.
    Oj, ingen aning faktiskt. Googlade bara för att hitta en bild på produkten. Ja, det är nog en tunn gel, väldigt lättflytande. Har provat den från apoteket också men jag måste säga att den inte möter sig alls. Fast den är ju helt okej, det var den jag hade innan.
  • Moster apa
    Fridapida skrev 2008-04-03 22:50:05 följande:
    Moster apa skrev 2008-04-03 21:18:18 följande:
    Aha, men det är alltså en liknande produkt? Men du har den alltså efter foundationen? Måste nog kolla på den lite. Jag var rädd för att det var på det sättet som du hittat bilden. Det verkade för bra för att vara sant. Bra tips i alla fall.
    Japp, typ liknande. Det var av en slump som jag började ha den över min foundation. Jag har lite smådålig hy och ibland när man har på foundation så liksom fastnar den fult på huden. Den syns på vissa fläckar eller vill inte släta ut sig snyggt. Jag hade en sån riktigt dålig underlagsdag och kunde bara inte se ut så och hade bara den att försöka reparera med. Så jag tog lite i handen och smörjde in ansiktet med och resultatet blev fantastiskt. Huden blev liksom perfekt och den tar inte bort den täckande effekten av min foundation alls men tar helt bort att det syns att man använt f. Väldigt märkligt men helt underbart.

Skulle jag vara tvungen att bara välja en produkt skulle jag helt klart ta den. Till och med före mascaran, och då har jag ändå ganska små ögon. Men med den ser man faktiskt fin ut även som "osminkad". Du som har så gigantiska ögon lär se strålande ut.

På sommaren dock när huden är sitt finaste så har jag bara den till vardags (och den funkar till och med i solen , tror den har spf till och med) Foundation i solen är ju dåligt för huden. Perfekt på stranden.

Egentligen kanske man skulle hållt "hemligheten" för sig själv ;)
  • Moster apa
    Fridapida skrev 2008-04-03 23:55:50 följande:
    Moster apa skrev 2008-04-03 23:36:19 följande:
    Nej, inga hemligheter ska hållas på! Jag väljer också ansiktssminket (rouge/bronzer el liknande) för mascara. Huden är vikigast. Jag är luspank denna månad, men jag måste nog spana lite på den ändå. Bra att ha som du säger under sommaren. Jag använder iofs mineralfoundation o det går utmärkt att ha i solen, men jag gillar inte att ha det när det är varmt. Köper du den i butik eller på nätet?
    Butik, men den är ofta slut. Kicks och vissa åhléns har den. Ja, nog alla som har Kanebo. Det finns en ljusare nyans och den är bra men GG62 är grym oavsett vilken hudton man har (fast den ser hemskt hemskt mörk ut när man först klickar ut den i handen). Den är inte billig, tror den kostar 280 kr. Men som sagt jag skulle aldrig proritera bort den. Men är man pank så är man. Den finns nog kvar till nästa månad ;) Den är bra men man kan nog inte leva på den ;)
Svar på tråden Mera Smink Smink Smink!