• LMK

Mera Smink Smink Smink!

Howdy Friends - I'm back!!
    Lite ljusare hår, en vårfräsch solbränna men dessto mer fräknar & givetvis en smal plånbok...

Vi haft det toppen & än så länge har den värsta jetlegen uteblivit.

Himmel vad ni har skrivit & en ny tråd har det blivit oxå - så kul! Jag har en del att läsa ikapp så jag återkommer...

• LMK

Oj oj oj, nu har jag skummat igen HELA nya tråden & den gamla sedan i morse! Puh!! Tur att man har lugnt på jobbet emellanåt

Tack för välkomnandet tillbaka, ni har varit saknade trots att jag haft semester!
    Vi var i USA & åkte runt lite med hyrbil i Miami, Key West, Islamorada & Fort Lauderdale. Sedan flög vi upp till NY några dagar innan vi åkte hem. Såå kul & perfekt resa med lagom många stopp & härliga platser.

Jo men visst blev det shopping! En hel del kläder bla. underkläder fr. Calvin Klein som jag älskar! Mer än halva priset i en outlet.

Annars blev det en hel del kosmetik fr. Sephora. Åh vilket ställe! VARFÖR finns inte det i Sverige? Sån service för att inte tala om utbudet! Personalen satte en gärna i stolen & fixade, förklarade & sminkade med olika produkter.
    Köpte: 2 burkar ID Mineral Veil, 1 burk ID foundation i färgen Light. (har Medium beige men den är lite för mörk under vintern) NARS Duo Orgasm/Laguna - OMG vilken underbar produkt! Är helt såld! TACK Fridapida för att du pratat så mkt. om Orgasm- den är verkligen döläcker! Priset på 30$ är inte heller helt fel... vad mer? Jo ett gäng små nagellack fr. Sephora, Creme/gele eyeliner i svart, solkräm & All about the eyes fr. Clinique, lite penslar etc.
    Sen blev det givetvis en rejäl uppsättning Redken produkter som jag bara inte kan leva utan.

Vi köpte även 2 nya kameror då vår lilla digital kamera bråkat på sistone & gett rosa bilder. Maken blev lycklig när en liten digital + 1 system-Canon var för halva priset mot hemma. Nu är det mkt att lära dock.

Så med en lyckad semester följer en tunn plånbok...

Vill återigen tacka Meuf för alla tips om Miami mm. Hon har koll hon!

• LMK
    Pindus skrev 2008-03-18 18:00:40 följande:
    klick klick...tog den o ett gratis kit för att testa :) ngn som har medium beige på ID?? vilken färg har ni på EM?
    Jag har ID's Medium Beige men den är lite för mörk under vintern, passar bättre nu när jag är solbränd. Köpte istället Light nu på resan. Hoppas den blir bättre.
    Från EM har jag Neutral Medium Beige & den är PERFEKT till en lite blekare vinter hy.
  • LMK
    Aleathiel skrev 2008-03-19 10:15:56 följande:
    Jag har tänkt beställa från MAD minerals (ögonskuggor), är det någon som har tips på några höjdarfärger därifrån? Hur lång tid brukar leveransen ta?
    Jag vet att en bloggare, Rocketgueen, har många favvosar därifrån. Själv har jag inte provat dem ... ännu rocketqueens.blogg.se/index.html
  • LMK

Jag har, precis som Fridapida, fastnat för eyeliner - igen!
    Köpte ju en i geléform som är såå bra!
    Har kombinerat den med lite ljusare skuggningar i milda färger denna vecka.

Idag blev det en gråbrun skugga i globlinjen & sedan Mermaid fr. PL (En ursnygg skir skugga som är ljust tukorsgrön med blått skimmer) suddad över & på ögonlocken.
    Sen svart eyeliner & mascara.

• LMK
    Fridapida skrev 2008-03-21 11:57:33 följande:
    JAG BEHÖVER HJÄLP!!!!!!!!!Jag vill gärna att ni skriver hur ni hittade hit! Blev du tipsad, sökte du på "smink" i sök inlägg eller såg du tråden inne i "skönhet och mode"? Eller annat...Alltså första kontakten, har du varit med i tidigare trådar är det hur du hittade den fösta tråden jag vill veta. Anledningen att jag vill veta är att moderatorerna har flyttat tråden till medlemsgrupper under blandat. Hur ska nya deltagare hitta oss då? Helt värdelöst. Så, jag behöver er hjälp för att påverka dem att flytta den tillbaka. Tack på förhand, Fridapida
    Jag kom till FL efter Bröllopstorget som kändes helt fel när man har gift sig. Älskar allt som har med smink att göra så när denna tråd hittades var jag fast!! Tog dock ett tag innan jag reggade mig som medlem & började skriva själv. Har inga barn så de andra forumen är HELT ointressanta för mig. Skönhet & Hår rules!!

Sååå dumt att de flyttat den! Hur skall alla andra sminkentusiaster hitta hit? Nej- flytta tillbaka bums!
  • LMK

Förtydligande: Skönhet & MODE rules!!

• LMK
    mjuik skrev 2008-03-25 22:04:07 följande:
    Jag är fortfarande på jakt efter bra gråa ögonskuggor. PL har väldigt ont om såna. Jag är så galet sugen på att shoppa hur mycket som helst nu när lönen kommit men ska lugna mig.
    Jag gillar Granit från FACE. En matt, fast skugga som är lättjobbad & passar till allt. Har nog några bilder med den i mitt galleri. Annars så gillar jag även Silver Fog från MAC. Den blir verkligen silver!
    Håller med dig Linny om Sweet Sienna- den är läcker!
  • LMK

Vad har jag på mig idag då?
    Jo idag är det grönt! Förvånade?
    PL's Dubloon i globlinjen, MAC Pastorale på yttreögonlocket samt lite under ögat & MUS Muffin på inre ögonlocket. Mörkgrön kajal fr. IsaDora som eyeliner. Blev riktigt bra, fick verkligen mina gröna ögon att lysa!
    Tyvärr inget foto - MÅSTE lära mig nya kamrerna

• LMK

Knott skrev 2008-03-26 12:48:07 följande:

Låter jättefint! Pastorale var nära att slinka med när jag beställde därifrån men fick vänta när jag var tvungen att prioritera lite. Den låter snygg på beskrivningen så jag är verkligen nyfiken på hur den ser ut, synd att du inte har nån sminkbild!
    Ja typiskt när man lyckats så bra. Lovar att göra en favorit i repris snart så den kommer med på bild.

Kan även hålla med om hudlotionen från Decléor- såå underbar!!

Natalie009 - Kolla även på Lookfantastic.com. Där har jag handlat en hel del till bra priser, speciellt då de har en del på 500 ml. flaskor!
Svar på tråden Mera Smink Smink Smink!