Inlägg från: MonicaH |Visa alla inlägg
  • MonicaH

Mera Smink Smink Smink!

Hej!!! Testar att fråga er!!! Jag använder lancome photogenic foundation. Men tycker att foundationen försvinner nr man är på stan, stressad osv ganska fort. Jag brukar lägga lite puder ovanpå foundation. Finns det foundation o puder i ett som man an köpa, ej löst puder. som håller hela dagen

• MonicaH
    Fridapida skrev 2008-04-04 12:13:59 följande:
    Tänker du på cremepuder? Det är en foundation/basprodukt som ger en pudrig/matt finnish. Jag minns inte namnet men jag vet att Kanebo har en mkt uppskattad produkt.Men om du vill att din foundation ska sitta bra hela dagen så kan du satsa på en primer. Då håller sig basen på plats hela dagen.
    tACK SÅ MKT O rouge, kan ni tipsa om det???
  • MonicaH

förlåt, nu står det still i skallen, men vad är nu primer nu igen

• MonicaH

lansome har bytt ut sina lancome photogenic tubar till glasflaskor Ogillar det, man får ju inte ut allt i glasflaskorna... finns de o köpa tub nån annanstans??

• MonicaH

är det sant att mineral smink är bättre för hyn än "vanligt" smink???

• MonicaH
    Fridapida skrev 2008-04-04 12:21:26 följande:
    Primer är en produkt som man har efter dagcremen men innan foundation. En slags grundare som slätar ut huden, håller den matt och gör att foundationen sitter bättre. Vissa innehåller även lite lyster vilket gör att man ser piggare ut.Jag använder en från FACE, kostar 300 kr och håller minst i ett år! Men det finns många många fler.Bra rouge? Jag älskar NARS orgasm. Världens finaste rouge. Vill du se vilken färg det är kan du kolla in min blogg.www.svalmarkskan.blogg.seJag har den om det inte står uttryckligen att jag har någon annan på mig.Kolla även in hos Linny, hon använder den också.Den finns att köpa på nätet.
    ok. har hört att peeling gör så att foundation stannar kvar bättre. men jag blir så torr i hyn av bara vatten. Och det syns verkligen när jag tar på foundation. Nu köpte jag Lancome hydra zen och den fungerar bra, återfuktar hyn direkt.
  • MonicaH
    Fridapida skrev 2008-04-04 12:24:06 följande:
    Ja, mycket bättre. Det innehåller inte parfym eller konserveringsämnen. Det är en naturlig produkt som låter huden andas samtidigt som det är vårdande. Jag har en problemhy så om jag ska ut bland folk, sitta på ett tåg eller liknande, så skyddar mineralfoundationen min hud. Har jag den inte så får jag ofta inflamerade finnar.
    vilka produkter rekommenderar du, foundation? Syns det mycket när man tar på, eller finns det i rinnande som vanligt foundation?
  • MonicaH

tack för alla svar Har lagt tråden i favoriter, lär behöva tråden senare Ha en ra dag

Svar på tråden Mera Smink Smink Smink!