Inlägg från: Grynet81 |Visa alla inlägg
  • Grynet81

Mera Smink Smink Smink!

Hjälp.. Ett litet i-landsproblem har uppstått..

Jag har märkt att på kinden närmast min näsa har mina porer blivit större!! Min foundation läggar sig i och jag är helt prickig efter ett par timmar. Usch!
    Vad är det jag behöver nu i 1a hand?? Primer? Pore minimizer? Annat? Damn, jag tror graviditeten börjar sätta sina spår! Min hy är inte vad den brukade vara! dvs problemfri!

• Grynet81
    Fridapida skrev 2008-03-12 08:39:26 följande:
    Men välkommen till klubben! Jag döljer det så här:1. Vänta helst 30 min efter jag smörjt in mig att börja lägga foundation.2. Lägga pore minimizer serum, Clinique. Den minskar väl inte porerna så mycket, men huden blir matt.3. Primer, slätar ut.4. Cliniques Pore minimizer instant perfector. En pudrig kräm som fyller i porerna så att inte foundationen kan lägga sig däri, men lägger sig inte som smuts.5. Ett varv löspuder innan jag lägger mineralfoundationen. Mineralsmink tillåter din hud att andas, vilket är bra. Har man en täckande foundation så blir det istället små hål vid porerna. Fixera med ett löspuder.6. Man kanske får bättre på löspudret under dagen, jag gör det nästan aldrig.Så gör jag.
    Knott skrev 2008-03-12 08:47:28 följande:
    Jag rekommenderar Estée Lauders idealist som minskar porernas storlek, inte bara döljer dem. Förutom att jobba med porerna jämnar serumet även ut hudtonen. Man applicerar serumet efter rengöring och ansiktsvatten, innan dagcrèmen. Mer info finns på Estée Lauders officiella webbplats: tinyurl.com/ys3k3v
    Tack för svar. Har lite brottom hinner inte diskutera
    Har iaf vågat mig på att lägga upp dagens smink i galleriet.
    Kommentera om ni vill.. Det är iaf celebration o eclipse
  • Grynet81

Nu e de ju så att de e ganska fattigt här hemma! Men jag får testa budgetprodukter. Lumene har väl en primer som e helt ok vad jag förstått. Sen har jag sett att Aco/Cliniderm har någon pore-någonting. Får kolla vad det kan vara.

Ska försöka göra det till en vana att lägga upp sminkningarna. Det är ju kul å kolla in alla andra så man får väl bidra lite då

• Grynet81

aa just de.. Väntar på provkit fr EM. Men tycker jag väntat länge nu. Tror det är 2,5 vecka sen jag beställde. Börjar bli otålig..

• Grynet81
    Nathalie009 skrev 2008-03-12 15:57:18 följande:
    + att ja får fett hår ganska lätt vilket e så irriterande..
    Hur ofta tvättar du det? schamponerar du 1 eller 2 ggr? mkt balsam i hårbotten?
  • Grynet81
    Nathalie009 skrev 2008-03-12 16:06:04 följande:
    ja schamponernar var 2-3dje dag och anvädner adlrig balsam i hårbotten.. Kan inte tväta håret varje dag då blir d katastrof haha.. då blire bara värre .kasnke skulle satsa på ett bra shampo p balsam när ja endå håller på.Ska iof till min frisör nästa vecka får höra me henne. Men vill gärna ha ngt som jag vet är bra
    Man ska inte tvätta varje dag.. Men det kan vara bra att schamponera 2 ggr. Dvs schampo, skölj, schampo, skölj, balsam. Viktigt oxå är att man masserar ordentligt å hårt 1a tvätten, så man masserar ut fetter ur hårbotten. andra tvätten masserar man försiktigare för att inte "reta" fettkötlarna eller vad nu heter  
  • Grynet81

Måste fråga igen..
    Ni som beställt från EM,
    Hur lång tid har det tagit från beställningstillfället tills ni fått varan??

16 dgr har det tagit för mig nu.. Fundersam

• Grynet81
    Linny skrev 2008-03-13 21:38:14 följande:
    Runt två veckor.. Har du beställt mycket? I värsta fall kan det ha hamnat i tullen. Annars har det bara tagit lite lång tid på sig..
    Nää bara ett testkit.. å de kan väl omöjligt hamnat där
    det är väl bara att hålla uuuut..
  • Grynet81

Åh nu va det fredag igen
    Idag har sonen sovit läänge så jag fick god tid på mig att sminka mig.
    Jag har använt Lovely Lily (mac), Teal (mac), Celebration (mus), o shimmertime (mac)
    Bild i galleriet.

• Grynet81

aa just det.. det syns mer av färgerna i verkligheten, har tyvär inte så bra kamera.. Skrikandes

Svar på tråden Mera Smink Smink Smink!