Inlägg från: hotten |Visa alla inlägg
  • hotten

Fadderbarn!

jag har personligen besökt (under mina privata semestrar) flera fadderställen i olika länder å olika organisationers, å jag stödjer gärna dessa på plats å dessa gör stor nytta, MEN DET ÄR ALDRIG SOM ORGANISATIONERNA VILL FÅ DET ATT SE UT SOM!
    många gånger (med flest undantag i afrikanska länder) så har barnen det otroligt mycket bättre än vad man tror, jo fotona är inte fejkade men de visar kanske ändå inte tv i rummet å nitendospelen, mobiltelefoner osv... ja tom kanske bilen!
    brochyrerna berättar inte alltid hela sanningen om skolsytemen som i verkligheten är mycket bättre än vad organisationerna skriver osv osv..
    Med det säger jag inte att de har det bra eller inte skulle behöva hjälp eller att de inte även blir hjälpta av fadderprogrammet , MEN jag kanske vill rikta mitt stöd till de som jag anser verkligen behöver det å där det verkligen känns för männsikorna .. därför ger jag aldrig mer till dyl organisationer!

däremot ger jag gärna till männsikor jag "känner till iallafall" som själva besöker ställen å delar ut tex kläder, jag bedriver även ett eget barnhem i etiopien tillsammans med ett 40 tal andra svenskar... å där vet jag garanterat att varje kr går till de barnen, å inte ett öre till tex våra resor dit ner.

Svar på tråden Fadderbarn!