Raspberry81 skrev 2008-03-10 17:12:11 följande:
Plussade du och inte har du berättat det för mig Den som har det jobbigast med medicinerna är oftast den som donerar äggen, det är mkt starkare mediciner (har jag hört). Jag blev skithängig av progynonet. Och när jag hämtade ut en till burk, sa hon på apoteket att man kan bli väldigt trött av progynon. Jo det hade jag märkt redan!
Så olika det kan vara. Jag mår bra av Progynon, mycket bra, till och med. Någon annan här på forumet fick förskräcklig huvudvärk.
Däremot måste jag nedregleras inför mina försök och det gillar jag inte.
Den som donerar är att jämföra med mina egna IVF och de där follikelstimulernade sprutorna -jag ville bara leka kanin jag. Så i mitt fall har jag inget emot den delen heller.
Jag har en kompis som var nedreglerad under ett halvår med de där för mig läbbiga sprutorna. Men för henne var den perioden den bästa, utan humörssväningingar och mens.
Så, trådskapare sökande, hur man reagerar på vad får du säkert lika många svar som de du frågar. Om du hamnat i förtidigt klimakterium är Progynon det du kommer att få och som sagt gillar jag dem.
Risker: det finns ju en viss risk i att äta östrogen men det är ju under en begränsad period och å andra sidan sparar det ju benmassa. Gungor och karusell.
Jag bestämde mig när vi under sju års tid gjort allt vi kunnat för att få barn utan att lyckas. Vi var på semester och var ledsna. Stranden kryllade av små människor och ordet äggdonation dök upp i bakhuvudet.
Jag tänkte att jag älskar ju alla barn, för mig spelar det ingen roll med det genetiska. Visserligen har jag barn sedan förut och alla tycker ju att just deras barn är det något alldeles speciellt med men -jag älskar ju varje ny liten människa jag träffar och SÅ märkvärdiga är väl inte just mina gener.
Dessutom visar andra undersökningar på att genetik är 30%, resten är livsstilen.
Jag tycker det ska bli så spännande ifall vi får lyckan att uppleva detta!