Sotardotter skrev 2008-03-10 20:27:25 följande:
Du ska absolut anmäla löneökning till FK, din SGI höjs på stört. Jag har ringt till FK med den frågan och fått samma svara alla gånger, så det borde stämma När det gäller sjukskrivning så kan du visst sjukskrivas från föräldraledighet. Var bara noga med att fortsätta anmäla din föräldraledighet som vanligt (fast du vet att du kommer att bli sjukskriven). Anledningen till att det är så viktigt är att du måste ha något att vara sjukskriven ifrå
n.Själv gjorde jag misstaget att inte ta ut några mammadagar när jag visste att jag skulle vara sjukskriven (efter en planerad operation). "Men du är ju bara hemma, vad ska vi då sjukskriva dig ifrån?" lät det från Försäkringskassan. Som tur är så fick jag prata med en vettig människa och förklara hur jag tänkt (att det bara krånglar till det i onödan om jag tar ut mammadagar när jag ändå ska "lämna tillbaks dem").Hmm, hoppas att du förstod någonting av mitt svamlande...
Lite OT, ber om ursäkt.
Men du som verkar ha koll, jag har fått fast jobb nu från den 1/3 och fick då lite högre lön jag har varit föräldraledig ett tag, höjs min fp oxå då?

Känner mig rätt snurrig vad gäller fp faktiskt..