Nu har han hotat mig med kniv...
Hjälp, vad säger man. Har ännu inte fattat vad jag varit med om i helgen. Mitt ex har hotat och jagat mig med en kniv inne i hans lägenhet samma dag som jag skulle hämta barnen därifrån. Orsaken: jag hade pratat i telefon med fel person (hans systers sambo). Båda blev helt tokiga när de fick veta om detta, men att hota någon med kniv är väl ändå att gå för långt... Han jagade mig och drog mig i tröjan, när jag tog mig loss råkade jag springa mot sovrumsdörren och när jag vände mig om så såg jag honom att han fortfarande hade kniven i handen. Jag började där att skrika, barnen också (1 o 3 år) och då skrämde jag honom så jag fick möjlighet att ta mig mot ytterdörren och springa ut och in till min granne istället.
Sitter här och fattar inte vad jag varit med om. Vet inte var eller hur jag ska göra nu. Har redan polisanmält honom tidigare för en annan sak, vet inte hur jag ska göra med detta bara. Har flyttat från honom, men vet inte hur jag ska få ork att ta mig vidare...
Många tankar går till alla er som har det likadant (som lever eller har levt i en våldsam relation). Jag skriver för att jag ska se med öppna ögon vad jag varit utsatt för. Tacksam för svar som tar mig vidare från denna paralyserande situation jag för närvarande befinner mig i...