• mariquita

Nu har han hotat mig med kniv...

Hjälp, vad säger man. Har ännu inte fattat vad jag varit med om i helgen. Mitt ex har hotat och jagat mig med en kniv inne i hans lägenhet samma dag som jag skulle hämta barnen därifrån. Orsaken: jag hade pratat i telefon med fel person (hans systers sambo). Båda blev helt tokiga när de fick veta om detta, men att hota någon med kniv är väl ändå att gå för långt... Han jagade mig och drog mig i tröjan, när jag tog mig loss råkade jag springa mot sovrumsdörren och när jag vände mig om så såg jag honom att han fortfarande hade kniven i handen. Jag började där att skrika, barnen också (1 o 3 år) och då skrämde jag honom så jag fick möjlighet att ta mig mot ytterdörren och springa ut och in till min granne istället.

Sitter här och fattar inte vad jag varit med om. Vet inte var eller hur jag ska göra nu. Har redan polisanmält honom tidigare för en annan sak, vet inte hur jag ska göra med detta bara. Har flyttat från honom, men vet inte hur jag ska få ork att ta mig vidare...

Många tankar går till alla er som har det likadant (som lever eller har levt i en våldsam relation). Jag skriver för att jag ska se med öppna ögon vad jag varit utsatt för. Tacksam för svar som tar mig vidare från denna paralyserande situation jag för närvarande befinner mig i...

• Svar på tråden Nu har han hotat mig med kniv...
  • Heavens

Hej !
    Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva igentligen !
    En sjuk människa du levt med tyvärr , som många andra av oss!
    För både barnens och din egen skull tycker jag att du ska anmäla detta !
    Man orkar mer än vad man tror !
    STYRKE KRAMAR

• Anonym (j)

Jag tror bara jag har ett enda råd, förutom att du ska skaffa hjälp: börja inte bortförklara hans beteende. Se "nyktert" på vad som hänt och hur han faktiskt betett sig.

• mariquita

Efteråt blir han totalt förbytt och gör allt för att hålla kvar mig. Han påverkar mig mer än vad jag vill tro. Han har en konstig makt över mig som är helt sjuk. Men efter detta vet jag att aldrig mer... aldrig mer ska jag uppleva detta igen...

• Anonym

Kontakta kvinnorjouren. Han har manipulerat dig. Nästa gång kanske det går ännu värre....

• Heavens

De har en makt över oss , det är den som gör att vi stannar!
    man tror att det finns känslor/kärlek kvar som gör dem så här !
    LÅTER som du har bestämmt dig! BRA!!!
    hoppas och vet att du är stark och klarar detta ...
    hjälper dig om du vill prata!!

• Anonym (Ledsen)

TS, blir så ledsen när jag får läsa det du beskriver. Klart du ska polisanmäla honom för det här tycker jag. Du har ett ansvar gentemot dig själv och framförallt dina barn. Dom förtjänar en mamma som mår bra och som finns hos dom i många år till. Det är så många kvinnor som förlorat livet bara i år på grund av misshandlande män. Jag förstår hans sjuka makt över dig men klarar du inte det själv så sök hjälp så att du blir stöttad på vägen. Det är dags att bryta nu. Tvinga dig själv att se handlingen för vad den var. Ett dödshot. Inget annat. Den makten du upplever är ingenting annat än ett stort hjärnspöke som han skapat för att kontrollera dig och se dig paralyserad. Det är inte konstigt att du reagerar som du gör just nu. Snälla, snälla sök hjälp. Sätt dina barn framför ögonen och låt dig fyllas av vrede. Han har gjort det här framför dom. Vad säger det om honom? Tolerera inget mer. Dina barn förtjänar att ha dig kvar. Mitt hjärta går sönder när jag läser historier som din och andra kvinnors. Skickar dig en jättekram och MASSOR med peppning. Skriv snart igen.

Svar på tråden Nu har han hotat mig med kniv...