• Anonym (sjuk)

Matförgiftad av pizza

Åt en pizza med skinka på igår, ett par timmar efter fick jag riktigt ont i magen och sen tidigt i morse (fyra, halv fem) fick jag upp och hade både diarré och spydde, detta har pågått sen dess. Är gravid i v 15 (14+5) och är nog orolig för barnet, kan det ta skada? Hur kan jag veta om det om det bara är "vanlig" matförgiftning eller om jag fått i mig listeria till exempel?? Snälla hjälp!!

• Svar på tråden Matförgiftad av pizza
  • TuSSen09

försök och få i dig så mycke vätska bara så

ingen fara för bebis och va magsjuk iaf!

• PicaGirl

Du har med största sannolikhet fått "helt vanlig matfögiftning". Kroppen gör sig avmed toxinerna på bästa möjliga sätt. Du mår som en urvriden gammal disktrasa. Det positiva är att din bebis mår toppen. Den påverkas inte av alls av vanlig matförgiftning.

/PicaGirl

• Anonym (sjuk)

Tack så mycket för dom lugnande svaren! Försökte också läsa på livsmedelsverkets hemsida, men hittade inte! (skyller på sjukan!) så tack Lola!

• La Lola
    Anonym (sjuk) skrev 2008-03-11 07:48:50 följande:
    Tack så mycket för dom lugnande svaren! Försökte också läsa på livsmedelsverkets hemsida, men hittade inte! (skyller på sjukan!) så tack Lola!
    Det var så lite så.
    //Gordon Ramsay är min idol
  • Anonym (sjuk)

Hmm, fick inte behålla någon mat alls igår, kunde bara dricka vatten. Nu imorse när jag ställde mig på vågen så visade den att jag gått ner ca 2.5kg.... känns inte bra, eller oroar jag mig bara i onödan igen?? Men nu har jag fått i mig lite skorpor som verkar vilja stanna kvar iaf, men tänker så på lilla bebis, hoppas den mår bra

• NovaAlexandra

det är ingen fara med barnet. men det låter mer som magsjuka tycker jag. stackars dig!

/mamma till världens bästa Sanna och Emma
  • Ewis

Viktigt att du äter rätt man för att få behålla den!

Krya på dig!

• NovaAlexandra

ewis: äter hon en man lär hon ju få ont i magen

/mamma till världens bästa Sanna och Emma
  • Ewis

HAHAHA Nova!!

hehe ja nä det är klart en hel man är ju lite väl mycket räcker med en halv tror ja

Nä men skämt och sidor så var jag nyss utomlands och blev sjuk i en virus i magen som tedde sig som magsjuka och kan erkänna att jag åt lite vad jag var sugen på och det funkade inte.
    Blev förs friska när jag började äts sånt som sjukvården rekomenderar
    Kokt fisk, kokt potatis, vitt bröd, buljong mm

• Anonym (sjuk)

hehe, ja, en man ska jag nog inte ge mig på Men vad är nu rätt mat att äta då, så länge sen jag hade magsjuka så jag minns inte, det var på den tiden man bodde hemma och hade föräldrar som pysslade om en. Nu har jag iaf ätit några skorpor och druckit blåbärssoppa. Borde jag äta vanlig mängd sen, eller lite extra för att kompensera det som jag tappat???

• Anonym

Jag hade magsjuka eller matförgitning vet inte riktigt vilken i mitten på förra veckan, i måndags var jag på rutin UL och bebisen måde prima låg och lekte med sina fötter, så det är nog ingen fara med din bebis heller.

Svar på tråden Matförgiftad av pizza