• tezz840

Hur kokar man torsk?

Ska göra kokt torsk idag hade jag tänkt.. har bara gjort i ungnen och stekt innan... så hur kokar man den egentligen? Har ett sånt paket.. ska man lägga i hela filéerna eller ska man dela dom??

• Svar på tråden Hur kokar man torsk?
  • Birgitta2

Du kan lägga i filéerna och låta sjuda i tio minuter med salt och vitpepparkorn.

• Lottis77

Jag brukar dela blocket i tre delar och sjuda ca 10 minuter. Som Birgitta2 säger; salt och vitpepparkorn.

Ett litet tips för extra god smak: Stek upp bacontärningar och strö över filéerna när de är färdiga. Servera med smält smör med pepparrot i och pressad potatis. Å, vad gott det blir! Himla tur att det är just det jag har med mig till lunch idag!

Mamma till Hugo 050910 och väntar lillebror i maj-08
  • strojes

Jag brukar koka i en burk krossade tomater, blir jättegott! Bara att koka upp en burk krossade tomater med lite kryddor och dela det lite tinade fiskblocket i 4-8 bitar beroende på hur stora bitar man vill ha (mindre går ju lite fortare att koka) och när tomatkrosset har kokat upp så lägger du i fisken och låter småputtra tills den är klar. Sen är det bara att njuta med kokt potatis till, såsen är ju redan färdig!

Svar på tråden Hur kokar man torsk?