• Minikatt

Bra drink-bok?

Hittade ingen bra kategori att lägga tråden i så det fick bli här.

Jag tänkte ge min sambo en drink-bok i födelsedagspresent. Var precis inne på Adlibris och kikade lite, men det finns ju massor! Så nu undrar jag om ni kan tipsa mig om en drink-bok där det finns massor av olika recept på drinkar i?

• Svar på tråden Bra drink-bok?
  • crimson

Har ett antal (ganska många) drinkböcker från när jag jobbade som bartender men min absoluta favorit är en som heter just Bartender. Från ICA bokförlag skriven av Björn olsson och mats landerberg. Där finns info om massa olika sprit, uppdaterad och brett drinkregister. Den rekommenderar jag!

• Minikatt
    crimson skrev 2008-03-11 12:39:50 följande:
    Har ett antal (ganska många) drinkböcker från när jag jobbade som bartender men min absoluta favorit är en som heter just Bartender. Från ICA bokförlag skriven av Björn olsson och mats landerberg. Där finns info om massa olika sprit, uppdaterad och brett drinkregister. Den rekommenderar jag!
    Är det inte mkt annat än recept i den? Jag är mest ute efter recept.
  • crimson
    Minikatt skrev 2008-03-11 21:45:46 följande:
    Är det inte mkt annat än recept i den? Jag är mest ute efter recept.
    Det är måånga recept i den. Och det som jag gillar är att de inte bara e recept på dem här "klassikerna" som finns i alla drinkböcker utan här finns drinkarna som serveras på krogen oxå typ isbjörn, geting osv. Om jag bara fick välja ut en i min samling att behålla skulle det vara den här utan tvekan.
  • Minikatt

Den som toppar listan hos Adlibris är Stora cocktail-boken med 3500 recept, kostar 89 :- på rean. Bartender innehåller ca 300 recept och är lite dyrare... Frågan är ju då vilka recept som finns i Stora cocktail-boken. Är det många recept men inte så många bra så är det ju ingen mening. Bartender däremot kanske innehåller bara bra recept?

• Minikatt

Men det blir nog Bartender ändå. Det är ju som sagt inte jag som ska ha den utan sambon och han skulle nog uppskatta inte bara recept utan lite fakta också. Så jag kör på den!

Svar på tråden Bra drink-bok?