• Ell

Söker sång om en liten katt där barnen leker att de är kattens ungar?!

Sonen på 2 år sjunger nån sång de sjunger på dagis om att kattmamman har små ungar som sover hela dagen och så får barnen leka att de är kattungar som ligger på golvet. Varje gång jag är på dagis glömmer jag bort att fråga om den här sången, har lite svårt att tyda orden när sonen sjunger men den låter så himla gullig! Nån som vet vad jag menar för sång?

♥ (¯`°?.¸ ♥ Wilmer ♥¸.?°´¯) ♥
  • Svar på tråden Söker sång om en liten katt där barnen leker att de är kattens ungar?!
  • tammimamman

Kanske att det är "Vår lilla fru katt"

1.Här ligger vår lilla fru katt och magen är alldeles platt
    för hon har just fått sex små barn (snutt, snutt) som snuttar hela dan.

2. Här ligger vår lilla fru katt och magen är alldeles platt.
    För hon har just fått sex små barn (snark, snark) som sover hela dan.

• Ell

Ja det måste det ju vara! Vet du om man kan hitta vilken musik det är till den nånstans på nätet eller är det samma melodi som nån annan barnsång? Vilka rörelser gör man och när? (om du vet)

Tack!

• tammimamman

Det är Tomas och Jujja Wieslander ( mamma muu) som gjort sången tror att den finns på en skiva som dom gjort... Vi har Mamma mu, visor för hela kroppen och där finns den inte med. Jag brukar snutta respektive snarka....Lycka till! Tack för orden i min gästbok.

• tammimamman

Har hittat skivan där sången finns, Min lilla kråksång heter cd-n med Tomas och Jujja Wieslander.

• Ell

Tack!!!

Svar på tråden Söker sång om en liten katt där barnen leker att de är kattens ungar?!