• Fia0308

Hur klockar man värkar och hur känns en värk?

Är det så att man klockar en värk från när den startar tills nästa startar? Och för att man ska ha regelbundna värkar ska den tiden vara ungefär samma hela tiden?? Eller...?!?!

Och hur känns en värk?
    Har haft molnande värk i mage, ljumskar och rygg nu i nästan tre dagar. Inatt låg jag vaken och hade riktigt ont i nedre delen av magen och onda sammandragningar...
    Kan värkarna kännas annorlunda eller känns de på samma sätt fast värre hela tiden?

Tack på förhand!!

• Svar på tråden Hur klockar man värkar och hur känns en värk?
  • Niinaaa

När mina värkar startade så hade jag så ont att jag bara låg och skrek av smärta.
    Så dom gick verkligen inte att missa

• abby

de kändes ungefär så, tyckte jag i alla fall. började som mensvärk, sen mer ryggslutet. känner du tydligt att de börjar och slutar? vi klockade värkens längd och tiden mellan dem, och ja, de blir värre... mina blev dock aldrig regelbundna, varken längden på själva värken eller intervallen.

• Bebis Anna

man känner en värk, tro mig.

Hela magen spänner sig nått så oerhört att man får ont i både rygg och mage. Det är inte svårt o förstå när riktiga värkarna är i gång.
    Jag hade inte så fruktansvärt ont, men jag fattade att de var dom ändå. Jag klockade dom och hade inte så värst ont, kunde prata ganska obehindrat, vilket förlossningen tyckte var konstigt då jag kollades på sjukhuset hur mkt jag var öppen och jag var öppen 8. jag hade gått igenom 8 cm utan större problem, förlossningen trodde jag skulle få åka hem igen, just för när man har riktigt värkar så påstår dom att man knappt kan prata.
    Men jag visste direkt när värkarna kom att jag måste åka in, vet inte varför men värkarna ökade såpass snabbt.

• Fia0308
    abby skrev 2008-03-11 13:06:30 följande:
    de kändes ungefär så, tyckte jag i alla fall. började som mensvärk, sen mer ryggslutet. känner du tydligt att de börjar och slutar? vi klockade värkens längd och tiden mellan dem, och ja, de blir värre... mina blev dock aldrig regelbundna, varken längden på själva värken eller intervallen.
    Vissa tycker jag känns ordentligt men sen kan det göra ont mest hela tiden och då i nedre delen av magen. Känner du igen dig??
  • Takhiza

Wrenet ju inte vilken vecka du är i men är huvudet fixerat? För det kan göra ganska ont med när de går längre ner.

Jag kan inte riktigt förklara hur en värk känns, de är så olika, men de går inte att missa!

Lycka till!

• Fia0308
    Takhiza skrev 2008-03-11 13:14:27 följande:
    Wrenet ju inte vilken vecka du är i men är huvudet fixerat? För det kan göra ganska ont med när de går längre ner. Jag kan inte riktigt förklara hur en värk känns, de är så olika, men de går inte att missa! Lycka till!
    Jag har bf nästa onsdag, den 19:e och huvudet är fixerat och har varit det ett bra tag.
Svar på tråden Hur klockar man värkar och hur känns en värk?