• FiaPer

Sällskap!?Skåne!

Jag söker sällskap till mig och min son på 20 månader? Nu har vi bott här nere i Skåne i snart 1 år och tycker att det är svårt att träffa nya människor som är precis som mig, ensam hemma med smått..! Vi har inga vänner eller bekanta som gör att vi hamnat i en osocial cirkel som jag gärna vill bryta! Jag är väldigt social och älskar allt som gör livet lite lättare, promenader, fika, shopping, pyssel etc! Har du lust att träffas/ prata helt kravlöst så barnen får leka av sig, tveka inte att lämna ett litet medelande här eller på min sida!

Take care!

• Svar på tråden Sällskap!?Skåne!
  • Mamalia

Hej på dig! Jag är också nyinflyttad till en ny ort, är från Stockholm men har bott i Skåne mer eller mindre hela mitt liv. Nu bor vi i Ljungbyhed sedan 2 år tillbaks, och har inte hittat så många nya vänner. Har en tjej på 10 månader som vi älskar över allt annat. Jag gillar oxå att pyssla, ta långa promenader & fika. Var i Skåne bor du? Hade varit kul att träffas, för barnen oxå :o)
    MVH/Anna

• FiaPer

Hej! Va roligt att du svarade!

Vi bor för tillfället i Hjärup men flyttar till Stehag nu i Juni och det ska bli så skönt att äntligen slå sig till ro på riktigt! Vi längtar så mycket att få ha stort igen och med egen tomt som lillgrabben kan springa runt på

Va härligt med en liten sötnos på 10 mån, då har ni mycket roligt framför er! Tycker att det var efter den åldern allt började hända så fort, med krypningen, de första stegen etc

Vad var det som fick er att lämna Sthlm? Vart är du uppvuxen här i Skåne?

Ha en skön helg!
    /Fia

• Miisa

Hej!

Bor i Eslöv och har en liten tjej på 14 månader och en till på jäsning som är färdigbakad i juni. Träffas gärna. Långpromenader och fika på café är ganska uteslutet just nu med tanke på att dottern vägrar åka vagn längre streckor och att hon inte kan sitta still mer än fem minuter i taget :o) Hon är väldigt nyfiken och sugen på att upptäcka världen!

• FiaPer

Hej och välkommen! Va roligt att fler hittar hit!
    Vi bodde våra första månader i Eslöv så helt främmande är det inte! Återvänder ju snart nästan dit igen

Läste på din press att ni har hunnit gått igenom en hel del redan med er lilla tjej! Skönt att allt är så mycket bättre nu!
    Å grattis till det nya lill* livet i magen! Härligt att vara gravid!!

Hehe, Min lilla kille hade också en period då vagnen var helt onödig men det är tur att det är övergående. Lite lättare nu när han vet att det händer nått kul *oftast* när man kommit fram Lite lek i sanden osv

Va spännade med en amerikansk kille, Var det du som åkte över och hämtade hem honom?

• Didda2

Hejsan!
    Vi bor i södra sandby. Har en dotter på 10 år och en liten tös på tre veckor. Skulle vara skoj med nya vänner så jag är också gärna med på fika och promenader :)

• almn

HEJ!

Bor i Eslöv och har en grabb på 1½ år + en liten skit i magen som ska komma i mitten av maj. Hade varit skoj att träffa lite andra   Är oxå gärna med på fika, promenader mm

Du är så mycket vackrare än vad du tror!!
  • FiaPer

Va roligt att ni är fler som vill träffas!
    Så hur ska vi får till det?!

• Miisa

Oj, har glömt svara på det du skrev innan. Skyller på gravidhormoner :o) Du frågade om min sambo, och ja, jag var au pair i usa och min värdfamilj byggde om sitt hus och sambon är rörläggare, så det var så vi träffades. Hehehehe... Låter som en dålig film va?

Hur kan det komma sig att ni hamnat i Stehag?

Vi träffas som sagt supergärna! Ska dock börja skola in lilltjejen på dagis på tisdag, så eftermiddagarna passar oss bäst.

• FiaPer

Ska vi göra slag i saken och träffas nån dag på Karlsrobadet i Eslöv och bada lite med trollen? Eller nått annat?

• almn

Tycker oxå att vi ska göra slag i saken. Är dock inte så sugen på att bada men nått bättre förslag har jag heller inte..

Är det fint väder kan man ju alltid gå till nån lekplats

• FiaPer

Men då kan vi ju göra så att vi bestämmer träff nånstans och är det så att vädret är helt kass så får vi improvisera?!

• almn

Det tycker jag låter bra

Ska vi kanske börja sätta något datum så kan vi se hur och när alla kan?!

• Miisa

Kul att vi ska träffas! Blir det bra för alla att träffas i eslöv? Vi har inskolning på dagis hela nästa vecka, och då kan vi på em. Efter det kommer vi kunna på måndagar, och delvis fredagar.

• almn

Vi kan i princip närsom och Eslöv blir bra för oss

Skulle vara  skoj om så många som möjligt kunde komma ju

• Didda2

Jag kan kolla med busstiderna hur dem går till Eslöv då jag inte har körkort. Fm är bättre för oss men som sagt ska kolla bussarna :)

• FiaPer

Vi kan också lite närsom förutsatt att jag inte fått timvik så bestäm när det passar er bäst!
    För oss går det bra att träffas i Eslöv, eller Lund om det passar er andra bättre!

Svar på tråden Sällskap!?Skåne!