• Ayya

När är hunden vuxen?

Sån rubriken lyder. När anses en hund vara vuxen?

• Svar på tråden När är hunden vuxen?
  • vargavarg

Aldrig... (Lite allvar lite skämt)

När hunden anses vara vuxen beror antagligen helt och håller på ras och individ. Generellt bör den vara vuxen vid könsmognad och fullväxt (fysiskt) men mentalt kan åtminstone en tik falla bäst på plats att kallas "vuxen" efter ett par löp och hanen efter ett par år..

• Ayya

Oki, runt 2 år då om jag tolkar din text rätt....

Jag har själv en 18 månaders blandis som jag fortfarande ser som en bebis, en jäkligt jobbig bebis dock... hehe...

Trotsålder...

Jag bara längtar tills han är "färdig".

• Ayya

Idag på förmiddagen så kunde han inte kommandot sitt. Han valde att lägga sig istället.. haha... som en liten jätte bebis. Som om allt vi tränat bara är bortblåst. O så vips så är han världens duktigaste igen...

• solrosblad

Hmmm, jag har en blandis som är över 5år och han tror han är en valp, allt är lek för honom. Han kan gå lös hemma men inte bland folk, för dyker det upp ngt kul sticker han, och då är han stendöv!!!! Vi ska gå en , två...tre...lydnadskurser med honom, troligen en valp kurs... Pinsamt att gå med en stor vovve som är gammal dessutom. Men han är snäll och go och är aldrig arg.

• Ayya

Oki, jag kan ha min lös och han lyssnar alltid jätte bra, utom senaste veckan... Antingen har han blivit döv, men bara ibland, eller oxå testar han hur långt han vågar "driva" mig...

Ibland tänker jag elaka tankar och bara njuter av det jag gör med honom i huvudet...

• solrosblad

Din hund är troligen i trotsåldern.
    Vi tog över våran i julas och sista tiden är han omöjlig, bara leker och vägrar lyssna. Men jag hoppas kursen ska hjälpa oss att kommunicera på rätt sätt.

• Ayya

Jo självklart är han i "trotsåldern". Jag var bara nyfiken på när dom är vuxna och stabila igen...

• solrosblad

Ja det undrar jag oxå..vår hund borde ju vara gammal nog att bete sig mer vuxet, men han är ju en blandis...gammal och trött inomhus och löjlig som en 8 veckors valp utomhus haha...
    Vår springer framför bilen och skäller när jag kommer hem, och elaka tankar finns i mitt huvud oxå... hehe...köra på!!!!

Svar på tråden När är hunden vuxen?