• Albin 080509

Niferex eller Duroferon??

Är det någon skillnad på dessa? förutom priset

Jag Är Gravid i vecka 34 med en liten *POJK*
  • Svar på tråden Niferex eller Duroferon??
  • MagdaA

jag blev hård av ena sorten och lös av den andra... i magen alltså.

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • Helenapena

Åt järntillskott under min förra graviditet och Duroferon var snällare mot min mage. Testade Niferex först men blev sååå hård, med Duroferon var det inte fullt lika illa

• Millric

jag vet inte skillnaden på e två.. men jag har niferex blir hård i magen o får äta katrineplommon som tillägg haha..
    annars har jag även prova hemofer men de gjorde ingen skillnad (billigare) men fler tabletter att ta in..

• JoiPoi

Jag åt niferse o blev hård i magen, men efter ett tag så vande dig magen o jag åt yghurt varje morgon.

• Nervous wreck

Om jag inte minns fel så tar det dessutom väldigt lång tid för kroppen att ta upp dessa tabletter och göra någon verkan. Jag använde Floradix Blutsaft istället! Hur bra som helst!

• Albin 080509

men dom har samma styrka och så eller? mina neferex e nämligen slut och måste köpa nya..så då kan ja lika göärna köpa Duroferon då hehe

Jag Är Gravid i vecka 34 med en liten *POJK*
  • JoiPoi

Kolla med dom på apoteket men det är ju järn som järn

• listo

Niferex och Duroferon innehåller lika mycket av samma sorts järn.
    Skillnaden är att Niferex är i kapselform och är gjorda för att tas upp av kroppen i tarmsystemet, till skillnad från Duroferon som börjar brytas ner redan i magsäcken.
    Med det "ska" Niferex vara lite skonsammare för magen, men jag vet inte hur det stämmer. Dessutom innehåller Niferex lite C-vitamin, som hjälper kroppen att ta upp järn.

Jag har valt Duroferon under båda mina graviditeter, jag tycker inte att egenskaperna som Niferex har, väger upp det faktum att det är typ FYRA gånger dyrare än Duroferon...

Jag är extremt tålmodig, förutsatt att jag i slutändan får min egen vilja igenom
Svar på tråden Niferex eller Duroferon??