• lakritsbaten

Romantiskt resmål i Europa?

Någon som har tips på bra och romantiska resmål i Europa som man kan resa till i sommar? Gärna ställen med god mat, lugnt och mysigt, fin utsikt och utan storstadshets. Gärna nära havet så vi kan bada!
    Har ni tips på bra hotell samtidigt så skulle jag bli jätteglad!! Vill hellre bo lite finare och som passar par utan barn.

• Svar på tråden Romantiskt resmål i Europa?
  • lakritsbaten

Mmmm...men helst ingen storstad då vi funderar på att åka i sommar. Har funderat lite på Italien...ngn som har några tips om det landet?

• Pshevil

Läste i någon resetidning om Bergamo, ska vara jättemysigt och romantiskt med många fina restauranger. Har inte varit där själv, men det låter jättelockande. Ryanair flyger ju dit från Skavsta iaf.

I wanna be like water if I can, 'cause water doesn't give a damn
  • Pshevil

Vet inte hur det är med bad där dock. Annars Gardasjön kanske skulle kunna vara något?

I wanna be like water if I can, 'cause water doesn't give a damn
  • presens konjunktiv

Balatonsjön? Blomsterrivieran?

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
  • Kall öl

Rom (fast det är ju stort)

(¯`°?.¸ ღ Guld till HV! ღ ¸.?°´¯)
  • Roisin Dubh
    Snorkis skrev 2008-03-11 14:56:59 följande:
    Paris är jättemysigt!
    Inte om man är ute efter det trådstartaren beskriver. Paris har hemsk trafik och ärligt talat förstår jag inte alls ryktet om dess romantiska atmosfär.

Gardasjön låter som ett bättre val. Eller Lugano. Glad
  • lakritsbaten

tack för svar!!

Gardasjön låter intressant, ska även kolla upp det där stället i Spanien... vad tror ni om amalfi?

• Roisin Dubh

Jag kan rekommendera Bretagne om Frankrike intresserar någon. Gör ett besök i en av Europas bäst bevarade medeltidsstäder, Locronan.
    www.locronan.org/

Min mamma hade i några år ett hus i en liten hamnstad som heter Pont Aven. Hur mysigt som helst. Konstnären Gaugin åkte dit för att leva och måla en stor del av livet och det kan man förstå (fast han suger som konstnär ).

• siamusen

Roisin Dubh skrev 2008-03-11 17:02:45 följande:

Jag kan rekommendera Bretagne om Frankrike intresserar någon. Gör ett besök i en av Europas bäst bevarade medeltidsstäder, Locronan. www.locronan.org/Min mamma hade i några år ett hus i en liten hamnstad som heter Pont Aven. Hur mysigt som helst. Konstnären Gaugin åkte dit för att leva och måla en stor del av livet och det kan man förstå (fast han suger som konstnär ).
    Bretagne är jättevackert. Speciellt i Morbihan som är lita varmare ocksa pga golfströmmen.

Perpignan finns ocksa.

Cinqua terra i italien annars
  • siamusen

Cassis är ocksa mysigt.

Sanary sur mer

Bandol

Alla tre mysiga sma städer i södra frankrike

Svar på tråden Romantiskt resmål i Europa?