• cattan

Onsala/Vallda tråden del 2 =)

Alva verkar ha åkt på vattenkoppor, jag vet att det går runt här nu. Fler som har sett det?

• cattan

Ebbabebbasmamma: Ja kanske det Än har hon inte så många blåsor. får väl se hur det utvecklar sig. Hon verkar inte ha feber, och vissa prickar är bara prickar än så länge. Det är därför jag först blev osäker på om det var vattenkoppor.

• cattan

Ida2 & lin83: Grattis till er båda!!

• cattan

Tyvärr inte. Om vi får klartecken från sjukhuset med tanke på alvas vattenkoppor så ska hon in på behandling torsdag/fredag. På barnmott säger de att det bara smittar en vecka efter första koppan så vi borde ju ha lite marginal men de kanske har en annan karens,,,jag sks ringa nästa vecka.

• cattan

Hugo med familj:
    Alva hade nog lindriga vattenkoppor, inte så fasligt mycket och hon fick tavegyl så hon kliade inte mycket heller. Nu får vi se om lilleman får det oxå om en vecka eller så.... Håller tummarna att vi får komma på behandlingen för det är sista gången innan
    sommaren.

Ida2: Alva har oxå fått presse

• cattan

Ida2:
    Vi har fått presse park, den håller de på att bygga nu. Linnea förskola är inte ny, den ligger precis jämte Presseskolan,menar du den? Skolan har lånat lokal där i ett år men till hösten blir det enbart förskola där. Manetens förskola har en nybyggd avdelning.

• cattan

Alva fick inte komma in på behandling,,,,de tar väl det säkra före det osäkra. Nästa tillfälle är inte förrän i september så nu kan vi pusta ut

• cattan

Äntligen fredag,,,,trots att man går hemma hela veckorna så är det ändå härligt med fredagkvällar

Någon som ska till barnmarknaden imorgon?

Alvas vattenkoppor är nästan borta. Nästan glad att hon inte fick någon behandling, då hade hon varit prickig några veckor till.... Nu väntar vi bara på att Anton ska åka dit oxå, så blir vi isolerade en vecka till men än har inga prickar visat sig.

• cattan

Ebbabebbasmamma: Tina är bäst!!

Den är på tölö-gården kl 10.00, men vi ska vara där strax efter 9. Det brukar vara jättekö.... Nu är det ju på nytt ställe så jag vet inte riktigt hur det funkar denna gången. Det är i morgon vad jag vet, hörde det pratades om söndagen oxå men har inte hört något mer sen.

• cattan

Baronlinda:
    Jag var på barnmarknaden och det var ju en JÄTTESTOR parkering precis utanför. De som fick stå på gatan kom nog ganska sent. Så parkeringsmöjligheten var mycket bättre än kaoset vid tingbergsskolan. Sen tyckte jag inte att lokalerna var större och med så mycket folk och grejer blir det lätt rörigt. Men det får man ju räkna med. Barnvagnar och småbarn stannar nog med fördel hemma....Sen vet jag att rent organisatoriskt så tyckte funktionärerna denna lokalen var bättre, med bord och sånt.

Svar på tråden Onsala/Vallda tråden del 2 =)