• Neisti

Samson & Sally.......

Är det någon som vet hur/var man får tag i denna underbara barnfilm om späckhuggarna Samson & Sally, som på sitt stora äventyr möter den vita valen (legenden) Moby Dick...??? Jag har letat och letat.. Detta var min älsklingsfilm som barn och jag ville jämt hyra den..Ingen annan!! =)

• Svar på tråden Samson & Sally.......
  • Zimlis

Åhhh ja.. Gu vad jag älskade den.. och lipade ALLTID när hans mamma blev dödad

• lalasmama

åh, jag minns...

vi hade den på video.. den var väldigt spännande, lite läskig minns jag.. hihi
    har du sökt den på nätet?
    hoppas du hittar den!!

//maria

• Neisti

Jaaaaa, visst var det hemskt när hon dog!!! Den är omöjligt att hitta!! Har sökt, men vet inte riktigt vart man specifikt kan leta.. Men känner att jag bara MÅSTE ha den, till min lilla kille!! =) Han ska inte behöva växa upp utan denna fantastiska film =) =)

• Neisti

Det är bara en diskussionssida, vad jag förstår det som!! Tyvärr... =( Men jättesnällt att du kollade! Jag bara måste ha den!! =) Tänker inte ge upp hoppet!!

• Neisti

va bra!!! puffar lite jag oxå då!!! Har hittat den på danska... Är halvdansk, så mej gör det inte så mycket, killen ska ju ändå lära sej det språket oxå, men vill helst ha den på svenska!!!

• Catch

Det närmsta jag hittar är att man kan hyra den (VHS) på något bibliotek i Huddinge. De var i och för sig inte så mycket hjälp men det kanske är någon Huddingebo som vill ha den också. 

http://www.huvudbiblioteket.huddinge.se/

• lalasmama

hmm.. finns den inte att ladda hem någonstans? lagligt då menar jag såklart!

• Neisti

Jag har inte hittat den, men man måste verkligen söka specifikt!!! Jag är såå sur att jag missade att den faktiskt gick på TV i januari!!! ÅÅh.. Har letat i flera år, så jag trodde faktiskt inte att det var någon som kom ihåg den, men det var det visst!! =)
    Cath: Åker jag till Huddinge kommer jag verkligen att att hyra den...=) =)

• DalaPetra

åh den har jag på vhs.... har inte sett den till salu nånstans nån gång tyvärr

Svar på tråden Samson & Sally.......