• denna där

Tradera upphämtning

Nu har jag mängder om omröstningar på G till traderatråden. Alla får självklart rösta!

Du säljer på tradera och köparen bor i samma stad som du och undrar om han/hon får komma och hämta varan hos dig för att slippa portokostnaden. Går du med på det?

Livet är för kort för att levas dammfritt.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tradera upphämtning
  • denna där

Ja självklart! Skedde senast igår kväll att en köpare kom och hämtade sin vinst!

• Torparn

Har själv varit och hämtat en vara i grannstaden. På säljaren förfrågan (han var före med att fråga annars hade jag frågat samma sak).

Fungerade jättebra! Om han hade frågat om vi kunde träffas på en allmän plats istället hade det varit helt ok för mig också.

• tinna

Japp. Skulle iofs inte hända för jag bor långt ute på vischan. Men jag har haft med mig varor till jobbet i stan och så har jag träffat köparen i stan istället.

• mot

Ja, det har faktiskt hänt. Och då fick personen i fråga ändå åka 2 mil åt bägge håll för att komma hit - för att spara 22 kr. Vet inte riktigt hur den personen räknade på vinst men det var inte min sak att lägga mig i.

• 0028

ja när det frågas så går det bra

• Kall öl

Ja, varför inte.

(¯`°?.¸ ღ Guld till HV! ღ ¸.?°´¯)
  • lieh

Ja det har hänt två gånger och det går bra för mig.

• Ronjah

Hände senast idag faktiskt! Självklart går det bra, känns lite löjligt att skicka en vara till någon som bor i samma stad, om inte köparen själv insisterar på det förstås.

Milton och Livia
  • Mita75

Visst skulle jag det, men det har bara varit det omvända ännu så länge...

• Solisinnet

Absolut! Den servicen måste man ha till sina köpare. Vill dock gärna veta det innan auktionsslut om någon vill hämta.

• denna där
    Svar på #23
    smulan5 skrev 2008-03-12 10:48:26 följande:
    Ja, varför skulle jag inte göra det??
    Jag har sett jättemånga som undanber sig upphämtning på tradera och läst flera i chatter som vägrar det för det är såå jobbigt...
    Själv tycker jag det är en självklarhet och har skickat med min man paket till jobbet för att spara in åt köparen!
    En gång bodde en köpare i grannkommunen och jag kör ändå förbi där på väg in till stan så jag lämnade brevet i hennes brevlåda!
  • Kluvenflicka

Själklart! (Har till o med haft en köpare som bodde i mariestad och hämtade sin vara hos mig..samt en från göteborg..och jag bor i skåne så jag tror att frakten hade blivit billigare..men men..)

• MalinI

Ja visst om dom vill. Har sålt 2 barnvagn på tradera. Orkade inte sätta på blocket för jag orkade inte med prutare En kom och hämtade och en mötte jag upp. Jag skulle till samma ställe som hon bodde på 2 dagar senare, så det var inget jobb. Fick ändå en liten bensinslant utav henne. Ensamstående utan körkort.

Mamma till Lucas, Nelly & Cim
  • Kålrot

Ja, självklart.
    Har själv hämtat en vagn hos säljaren som bor i närheten.

Svar på tråden Tradera upphämtning