• AnnyJ

Förstorad pung - hjälp!

Min ena son (4 år) har fått förstorad pung på sista tiden, framför allt på ena sidan. På andra sidan (den vänstra) syns pungkulan jättetydligt, som att den trycks utåt på något sätt. Jag har tidigare trott att det här kan vara normalt, men idag ser jag att det blivit värre. Han har inte ont. Någon som varit med om något liknande?

• Svar på tråden Förstorad pung - hjälp!
  • Lii1

jag tycker att du ska ringa bvc så att dom får kolla på det så han inte har fått någon vätskesamling som inte ska vara där för då finns de risk att "kulan" blir mosad tyvärr.har en kompis som fick så men de var blod han hade fått dit pga operation han fick en kula mindre pga hälsocentralen inte tog de på allvar..det behöver inte vara något men för att utesluta är det bättre dom får kolla snabbt.lycka till

• Max mamma

Verkar han ha ont?
    Råder dej åxå att ta kontakt med antingen BVC eller hälsocentralen för rådgivning.

• Skusan

Ring vårdcentralen imorrn, bvc är till för friska barn, inte sjuka barn. Om det är något galet så är det viktigt att han får hjälp snabbt då testikeln som är svullen kan få syrebrist och gå i nekros, slemhinnor och vävnader dör helt enkelt. Får han feber så sök akut.

Svar på tråden Förstorad pung - hjälp!