tristania skrev 2008-03-13 09:29:21 följande:
Tack för tipset! Det ska jag be honom kolla upp....Fast jag tycker iof att dom flesta black metal-band är rätt sjukaAtt lyssna, helt okej, men kolla på nån video, nee, det är bara blod och skit! Många av banden min son lyssnar på, fasiken, dom har blod i ansiktet och skit, urk!
Hehe Abruptum är inte direkt musik, utan mera som en ritual som håller på i 50 minuter, menst bara en massa skrik, ångest och konstiga ljud. Känner ena killen som är med, och dom dom torterade varandra som fan i studion på olika sätt. Plus att Tony som jag känner talar i tungor och pratar baklänges och massa annat sjukt. Men det är gitarrer och trummor också i bakgrunden.
Eyronymous i Mayehem kallade Abruptum för "audio escens of hell" vilket inte är en helt felaktig beskrivning.
Tony låter VERKLIGEN besatt, och det är otroligt få effekter på hans röst så man kan verkligen undra vad som hände i studion.
Annars har du Tonys andra band Ophthalamia, väldigt melodiös metal som av någon anledning inte vart speciellt kända.