• Bergelmer

Black metal fans?

Nå? Finns det nån som gillar lite go black metal här? :)

• Svar på tråden Black metal fans?
  • Gorgoroth
    tristania skrev 2008-03-13 09:23:02 följande:
    Hans favoritband är ju helt klart Iron Maiden! Men han söker efter black metal-band , och har hittat massa som han gillar!Och så visar han givetvis mej.....
    Kolla upp Abruptum. Sjukare blackmetal kommer han inte att hitta
  • tristania
    Gorgoroth skrev 2008-03-13 09:26:02 följande:
    Kolla upp Abruptum. Sjukare blackmetal kommer han inte att hitta
    Tack för tipset! Det ska jag be honom kolla upp....
    Fast jag tycker iof att dom flesta black metal-band är rätt sjukaFlört
    Att lyssna, helt okej, men kolla på nån video, nee, det är bara blod och skit! Många av banden min son lyssnar på, fasiken, dom har blod i ansiktet och skit, urk!
  • Metal84
    tristania skrev 2008-03-13 09:24:15 följande:
    Om min 4 månaders är gnällig, så spelar jag lite Amon amarth, då blir han tyst
    haha. känner igen det där
  • Gorgoroth
    tristania skrev 2008-03-13 09:29:21 följande:
    Tack för tipset! Det ska jag be honom kolla upp....Fast jag tycker iof att dom flesta black metal-band är rätt sjukaAtt lyssna, helt okej, men kolla på nån video, nee, det är bara blod och skit! Många av banden min son lyssnar på, fasiken, dom har blod i ansiktet och skit, urk!
    Hehe Abruptum är inte direkt musik, utan mera som en ritual som håller på i 50 minuter, menst bara en massa skrik, ångest och konstiga ljud. Känner ena killen som är med, och dom dom torterade varandra som fan i studion på olika sätt. Plus att Tony som jag känner talar i tungor och pratar baklänges och massa annat sjukt. Men det är gitarrer och trummor också i bakgrunden.
    Eyronymous i Mayehem kallade Abruptum för "audio escens of hell" vilket inte är en helt felaktig beskrivning.
    Tony låter VERKLIGEN besatt, och det är otroligt få effekter på hans röst så man kan verkligen undra vad som hände i studion.

Annars har du Tonys andra band Ophthalamia, väldigt melodiös metal som av någon anledning inte vart speciellt kända.
  • tristania
    Va det inte sångaren i Mayhem som sköt sej själv, eller vilket band va det? Sonen berättade det för ett tag sedan.....

Kul med lite nya tips!
    Men visst är många sjuka i huvudet! Vet inte vad dom sysslar med....

Pojken köpte nyligen en dvd med hårdrockens historia, och där va en del satanisstband med och medverkade. Kom inte ihåg vilka det va, men låtarna va kanon!
  • Gorgoroth
    tristania skrev 2008-03-13 09:44:07 följande:
    Va det inte sångaren i Mayhem som sköt sej själv, eller vilket band va det? Sonen berättade det för ett tag sedan.....Kul med lite nya tips!Men visst är många sjuka i huvudet! Vet inte vad dom sysslar med....Pojken köpte nyligen en dvd med hårdrockens historia, och där va en del satanisstband med och medverkade. Kom inte ihåg vilka det va, men låtarna va kanon!
    Jo Det var sångaren i Mayehm som sköt sig, plus att hans döda kropp var framsida på en liveskiva med dom.
    Tony var en av dom som fick benrester av hans skalle hemskickat på posten.
    Hårdrockens historia är helt okej. Kolla även upp boken Lords Of Chaos, visserligen på engelska, men en svensk översättning ska visst komma snart
  • tristania
    Gorgoroth skrev 2008-03-13 09:55:23 följande:
    Jo Det var sångaren i Mayehm som sköt sig, plus att hans döda kropp var framsida på en liveskiva med dom.Tony var en av dom som fick benrester av hans skalle hemskickat på posten.Hårdrockens historia är helt okej. Kolla även upp boken Lords Of Chaos, visserligen på engelska, men en svensk översättning ska visst komma snart
    Min son kan mer än mej, det är skrämmande

Skallen hade jag gärna tagit Nee, skämt å sido, jag gillar skallar men inga riktiga!
  • Gorgoroth
    tristania skrev 2008-03-13 09:57:37 följande:
    Min son kan mer än mej, det är skrämmandeSkallen hade jag gärna tagit Nee, skämt å sido, jag gillar skallar men inga riktiga!
    I hans ålder är man ju som en svamp av det man är intresserad av
  • tristania
    Gorgoroth skrev 2008-03-13 09:58:40 följande:
    I hans ålder är man ju som en svamp av det man är intresserad av
    Jo, det stämmer......och han är verkligen intresserad, han matar in ALLT.
    Han vill börja spela trummor nu oxå, vi får se hur det blir med det....han kanske står där, om ett par år, i värsta black metal-bandet och lirar och stänker blod!
    Ne, usch, inte det sista....
  • tristania
    "Widars Hallen" va nåt konstigt band oxå, har du hört dom?
Svar på tråden Black metal fans?