• imsel

Ljusgrå soffa. Vad för möbler/inredning till?

Jag har beställt en ljusgrå soffa från MIO.
    Funderar på vad man kan ha för saker till.
    Ska väl byta ut i stort sett allt i vardagsrummet.

Kanske vita saker? (soffbord och tv-bänk)
    Men vad kan man ha för andra färger?

• Svar på tråden Ljusgrå soffa. Vad för möbler/inredning till?
  • Silverkatten06

Både vitt och svart är snyggt till grått, sen tycker jag att vinrött, (ljus)gult och syrenlila är snyggt till grått.

Kanske vita möbler (soffbord, tv-bänk, hyllor etc) och sedan filtar, kuddar, blommor etc i nån av färgerna vinrött, (ljus)gult eller syrenlila?

• imsel

Jo, jag har väl ungefär de tankarna, att man kan ha småsaker i nån roligare färg, och annat i svart och vitt (mest vitt tror jag)
    Men vinrött vet jag inte om jag vill ha, heller inte gult.
    Men lila kanske.. vet inte hur syrenlila ser ut.
    Jag tänker mörklila är det rätt?

• Silverkatten06

Nej, ljusare lila. Kanske inte superljus, men ganska ljus. Som syrenerna på sommaren

• imsel
    Silverkatten06 skrev 2008-03-11 22:27:05 följande:
    Nej, ljusare lila. Kanske inte superljus, men ganska ljus. Som syrenerna på sommaren
    Jag bor i Kiruna
    Så inte ser man så många syrener här inte. haha
    Men tror du inte mörklila skulle passa?..fast lite ljusare kanske oxå blir bra..
  • Silverkatten06

Mörklila kan säkert också vara snyggt. Eller varför inte blanda lite? Använd lila som genomgående färg, men använd olika nyanser, allt från jätteljust till jättemörkt lila?

• imsel

Njaa..syrenlila var inte riktigt min smak..

Har funderat på många färger, rosa (ljus eller mörk) turkos.. brunt?
    och nu kanske mörklila. men jag är så dålig på sånt här..
    Så jag behöver ju hjälp att veta vad som kan passa.

Ska försöka leta soffan. Men jag tror inte tyget vi valde finns på bild tyvärr.

• zamii

Grått!!
    Jag hade gjort så här:

Målat en fondvägg i lila, billigt å enkelt! mot den väggen hade jag haft en vit lång tv-bänk, t.ex lack-hyllan från ikea, som man lägger istället för å ställa upp, finns ben å köpa till me! Eller tv-bänken från jysk i högblankt vit. Vit soffbord, tar man t.ex lack tv-bänk så finns det soffbord till oxå. Sen kan du sätta upp en lika lång lack-hylla ovanpå tv-bänken, jag har det setet, fast i svartbrun, och jag har vatt så kreativ att jag satt in 3 halogen lampor, kostade 130:- extra och enkelt va det :) Sen hade jag köpt lila kuddar tt ha i soffan och lila matta :) Sen övriga saker i vitt.. Så som prydnader osv.. Sen panelgardiner, ett set hel vita, och ett set med nåt lila eller grått mönster. Så lägger man de typ bakom varann!! Snyggt ;)

Svar på tråden Ljusgrå soffa. Vad för möbler/inredning till?