• Anonym (mopedist)

Åka moped med 2 barn. Hur??

Hej alla.

Jag har en moppe som jag har haft för att köra min fyraåriga dotter till dagis med. Detta har fungerat superbra, då vi bor på landet med endast 1 km till dagis. Nu har hon fått ett syskon och jag funderar på hur jag ska gå tillväga för att ta oss till dagis.

Att gå är inte ett alternativ, då jag har ett handikapp som inte tillåter det.
    Jag har några alternativ:

1. Köpa en cykelkärra som jag kopplar efter moppen. Kan då få plats med bägge barnen. Med risk för att bli byfånen kanske detta ändå är ett alternativ?
    2. Sätta stora flickan bak på moppen (som vanligt) och ta nyföddingen i bärsele. Detta känns dock ganska otryggt om jag skulle köra omkull.

Vad tycker ni? Har ni några andra förslag? Jag vill inte ha en massa påhopp, utan bra kreativa förslag

• Svar på tråden Åka moped med 2 barn. Hur??
  • Anonym

Får man ens ha cykelkärra efter moppe?

• Glimmerfall

Det låter lite otryggt även att ha cykelkärra efter moped.

Om du har ett handikapp som inte tillåter att du går eller tar dig dit på annat sätt så borde du ju få någon sorts färdtjänst.

~*~ Varför vara ödmjuk när man vet att man är bäst? ~*~
  • Anonym (mopedist)
    Anonym skrev 2008-03-12 08:47:37 följande:
    Får man ens ha cykelkärra efter moppe?
    Ja, efter klass 2 moppe får man det. Detta har jag kollat med vägverket.
  • Anonym

om man får ha kärran efter moppen så är väl det en bra idé. då sitter ju barnen mer skyddat också.
    annars kanske det fungerar att cykla och ha en cykelkärra efter den? vet dock inte hur det går med cykling med ditt handikapp.

• Anonym (mopedist)

Det som ställer till det för mig är att jag har en jättebrant uppförsback till dagis, annars hade jag klarat att cykla eller gå.

• Anonym

Anonym (mopedist) skrev 2008-03-12 08:57:01 följande:

Det som ställer till det för mig är att jag har en jättebrant uppförsback till dagis, annars hade jag klarat att cykla eller gå.
    ok. men då är väl det bästa alternativet en kärra bakom mopeden.
Svar på tråden Åka moped med 2 barn. Hur??