• Karpet

Biter era barn hål i sina nappar?

Det har min dotter börjat göra mer och mer, en napp i veckan går vi säkert igenom i alla fall. Hon har haft en period nu när hon har fått fler och fler hemska kindtänder så hon tuggar och tuggar på sina nappar och allt annat också iofs.

Det känns ju lite smått livsfarligt om man inte hinner märka det i tid, då lossnar ju själva nappen från hårda plastdelen och antagligen sätter hon väl den i halsen då? Eller?

• Svar på tråden Biter era barn hål i sina nappar?
  • Gmml

Så höll vår dotter oxå på när hon fick sina kindtänder. Nu när de är uppe går det inte alls hål lika ofta.

• NovaAlexandra

är det inte så att vissa nappar är lättare att bita sönder än andra? silikon eller latex menar jag.

/mamma till världens bästa Sanna och Emma
  • italienskamamma

Så gjorde dottern med när hon var 2år och 4 månader, då visade jag henne det och sa att nu går det inte använda nappen mer, nu får du slänga den.....och efter den dagen har hon aldrig mer frågat efter nappen

Sonen däremot biter inte på sin

• Karpet

Smart, min dotter är dock bara 15 månader och skulle inte fatta alls vad som händer om jag slänger en napp. Hon skulle ju förutsätta att en ny dyker upp snarast möjligt.

italienskamamma skrev 2008-03-12 10:44:50 följande:
    Så gjorde dottern med när hon var 2år och 4 månader, då visade jag henne det och sa att nu går det inte använda nappen mer, nu får du slänga den.....och efter den dagen har hon aldrig mer frågat efter nappen Sonen däremot biter inte på sin
  • himla

silikon biter de lätt igenom...prova med late om du nu inte redan har det... de är svårare att sig igenom...

min son bet också å han hade 6 nappar på slutet när jag sa att nu köper jag inga fler nappar... så när han bitit hål i en napp gick vi tillsammans och kastade den ... när vi kom till den sista sa jag till honom att nu köper jag inga fler nappar ... en dag kom han med sin trasiga napp å vi gick å kasta den ... sen har han slutat med napp.... ( men då var ju han 3 år.. lite lättare att prata med dem då ! )

MEN tror nog att de inte behöver nappen när de väl börjar tugga... kanske mera ta fram en gammal bitleksak..... OM du/ni orkar kanske man kan göra ett försök att helt enkelt ta bort nappen... OM ni vill förståss.... ENLIGT dagis personalen sa de att barn som biter på sina nappar inte längre har sugbehovet å då behöver de inte längre ha napp !! Funkade på oss då...

Lycka till oavsett vad du gör !

♥Pontus 040812 v.35+4♥Sanna 061002 v.40+2♥mf 0511 & 0711♥
  • Karpet

På dagtid har hon oftast inte napp (bara om hon råkar hitta någon som hon gömt undan flera veckor innan typ) det är mest när hon ska sova och på kvällen/morgonen när hon är trött.

Det vore lite skönt att vänja henne av vid nappar redan nu, men hon går igenom en sådan hemsk "tandperiod" att jag vet inte om jag vågar sätta igång med nappavvänjing också, då åker jag väl på stryk

himla skrev 2008-03-12 10:57:49 följande:
    silikon biter de lätt igenom...prova med late om du nu inte redan har det... de är svårare att sig igenom...min son bet också å han hade 6 nappar på slutet när jag sa att nu köper jag inga fler nappar... så när han bitit hål i en napp gick vi tillsammans och kastade den ... när vi kom till den sista sa jag till honom att nu köper jag inga fler nappar ... en dag kom han med sin trasiga napp å vi gick å kasta den ... sen har han slutat med napp.... ( men då var ju han 3 år.. lite lättare att prata med dem då ! )MEN tror nog att de inte behöver nappen när de väl börjar tugga... kanske mera ta fram en gammal bitleksak..... OM du/ni orkar kanske man kan göra ett försök att helt enkelt ta bort nappen... OM ni vill förståss.... ENLIGT dagis personalen sa de att barn som biter på sina nappar inte längre har sugbehovet å då behöver de inte längre ha napp !! Funkade på oss då...Lycka till oavsett vad du gör !
  • Boel1

Min tvååring biter hål på flasknappar, hon har inte annan napp. Tror jag ska sluta med välling till henne... Det är ju kanske svårare att sluta med napp, man kanske du ska passa på i alla fall!?

Svar på tråden Biter era barn hål i sina nappar?