Hur stort är "Tomtarea: 1 252 kvm"
Jag fattar att det inte låter så intelligent o skriva så
hah...
Men i förhållande till något annat, 1252 kvm säger inte mig något!
Tacksam för hjälp!
Jag fattar att det inte låter så intelligent o skriva så
hah...
Men i förhållande till något annat, 1252 kvm säger inte mig något!
Tacksam för hjälp!
Men det är väl för litet för att man ska vilja sälja, då blir det ju som att bo i radhus/parhus ? Finns väl ingen som vill bygga 2 mm från ett annat hus ?
Dom skriver så för att göra huset mer attraktivt antar jag...
Många nya hus har ca 300-400 kvm. Om man tänker sig att tomten är kvadratisk är 1252 ca 35m x 35m. du får plats med 500 normala tresitssoffor på den ytan, eller 14 på 35 m.
Husen som står på tar ju iofs up en del av ytan, så tomten behöver inte vara stor relativt sett.
Håller fullständigt med om att det är relativt. Här i Sthlm anses det vara en ganska stor tomt, men jag gissar att det på landet anses vara på tok för litet
Känner du ingen som bor i villa? Där du varit, menar jag? Ring och fråga hur stor deras tomt är så får du ju en uppfattning om vad du tycker är stort/lagomt/litet...
Sorry...telefon avbrott
Ja, jag får helt enkelt ringa mamma o höra hur stor deras tomt är! Den är STOR!
http://www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/118533
På bilden tycker jag att tomten ser liten ut...men i kvm tyckte jag det lät stort...
Det vi gillade med huset var att det är 80 kvm källare redo att inredas...
Min storasyster ska åka o kolla på det idag, det ligger i skåne o vi bor just nu i göteborg!
Lilleman känner inte för att åka bil upp o ner, 6 h !
Man blir ju helt svettig när man tänker på att man ska köpa hus... Men det är väl dags, vi är ju gamla nu 27 och 30
Och så har man inte en ANING vad man ska kolla efter!!
Fint hus! Tycker det ser ut som en helt normal trädgårdstomt i tätområde.
För mig som inte älskar att ligga på knä och rensa ogräs/plantera blommor så ser det rätt lagomt ut. Stort nog att trivas på utan att ta all ledig tid i underhåll. De tomter som är på ca 2000 kvm eller mer har ju ofta en del "skogstomt" eller del av tomten som liksom sköter sig själv, lite vildvuxet om du fattar hur jag menar. Det är ju en del jobb att hålla snygtt också
Usch ja....får la asfaltera istället
Har de (O)grönaste fingrar som finns...allt jag tar in i lägenheten dör...
Ja, det ser fint ut! Det enda som måste bytas är köket....jag får utslag av blåa kök!
Det var det i denna lägenheten när vi flyttade in oxå!
Nu är det svart/vit/grått (har man ingen egen vilja eller) ? ![]()
Vår tomt är på ca 2500 kvm, rätt lagom. Så jag skulle tycka att den ni tittar på är lite för liten. 800 kvm skulle kännas pyttelitet...
Men allt är ju som sagt relativt...
Allt är relativt. Bor du i Helsingborg centralt med 750 kvm så kan det nog anses vara helt normal tomtyta. Kanske t.om väl tilltagen. Eller en 500 kvm i sthlm.
Sen brukar normaltomter stiga mot 900-1300 kvm i mindre orter pch på små orter kan t.om 1500 tyckas vara fjuttigt om man nu gillar att värdera tomter på det sättet. Hur som hellst jag bor på landet och äger
360 000 kvm och mitt på min tomt vämed 1500 meter vattenlinje finns det ett par avstyckade trädgårdstomter. De ligger vägg i vägg med min trädgårsstomt och all mark man kan se runtomkring äger jag och familjen. Problemet är bara den att grannen har typ 300 kvm större trädgårdstomt än jag. Visst skulle jag kunna utvidga den och planeätera nya häckar och större gräsmatta men lite avis är man att han har stor tomt och inte jag.....
Jag bor på landet och har en stor tomt på 27.500 kvm. Det är nog bara i städerna de får nöja sig med tomter under 500 kvm. ![]()
Jag bor på landet och har en stor tomt på 27.500 kvm. Det är nog bara i städerna de får nöja sig med tomter under 500 kvm. ![]()