• Ekorrfamiljen

Text att ha utanför dörren...

Nu är jag trött på alla bettlare och annat löst folk som ringer på min dörr i tid och otid. Jag funderar på att sätta upp någon form av tavla utanför dörren, men behöver tips på text att ha där. Please help! Här är vad jag kommit på än så länge:

Nej, vi har ingen teve!

Nej tack, vi vill inte köpa någon teve.

Nej, inte dammsugare, tavlor, mattor, försäkringar eller annat krafs heller.

Nej, vi är inte intresserade av religiösa skrifter.

Nej, det var inte min unge som sparkade en fotboll genom ditt köksfönster.

Ja, om du heter typ Tommy Wahlgren och kommer för att ge mig en miljon eller så.

Ja, vänner och familj är alltid välkomna på fika.

Ja, fastighetsskötaren, snygga hantverkare och polisen är också välkomna in en stund.

Tin - Tonåring, Saga - Sötis, Vendel - Vandal!
  • Svar på tråden Text att ha utanför dörren...
  • Barntillverkning pågår

Smart, men jag har tyvärr inga idéer...

• PernillaWaxin

Haha vi behöver inte en sådan skylt för ingen orkar gå upp 4 våningar utan hiss så det är skit bra ^^

• Havstroll

Snygga sjukvårdare, snygga läkare?

Dom är ju trevligt att ha hemma liksom...
  • Ekorrfamiljen
    Havstroll skrev 2008-03-12 11:25:23 följande:
    Snygga sjukvårdare, snygga läkare? Dom är ju trevligt att ha hemma liksom...
    Hmm, du har en poäng där. Tanken är ju dock att man ska slippa skada sig och vara i behov av dem!

Jag bor bara en trappa upp och de mest konstiga människor ringer på, alltid när sonen precis har somnat efter mycket krångel och tårar.. Gaaah!
  • Armine

Vi har en fin liten skylt med gulbotten och röda kanter (som en varningsskyllt ser ut ungefär) Sedan är det två stop märken på med texten: "All dörrförsäljning undanbedes". Har funkat jättebra. Nu kommer de inte längre in i trappuppgången då vi fått kodlås på dörren.

• Ekorrfamiljen
    Tilda Viola: Det låter ju bra, men funkar den på exv. Sjundedagsadventister och Jehovas Vittnen? De anser ju inte sig själva som dörrförsäljare..
  • Armine

Ekorrfamiljen: Nej, det hjälper den inte mot.

• Tygtiiger

När jag bodde på korridor för länge, länge sedan hade en av grannkorridorerna följande uppsatt:

"Inga dammsugare
    Inga tomburkar
    Ingen religion
    Inget alls!"

Den tycker jag är rätt bra.

• TerrorMorsan

sätt ut en sån dörrmatta som det står: varning för kärringen

här ska det stå något fyndigt och klokt så alla ser
Svar på tråden Text att ha utanför dörren...