• Ekorrfamiljen

Text att ha utanför dörren...

Nu är jag trött på alla bettlare och annat löst folk som ringer på min dörr i tid och otid. Jag funderar på att sätta upp någon form av tavla utanför dörren, men behöver tips på text att ha där. Please help! Här är vad jag kommit på än så länge:

Nej, vi har ingen teve!

Nej tack, vi vill inte köpa någon teve.

Nej, inte dammsugare, tavlor, mattor, försäkringar eller annat krafs heller.

Nej, vi är inte intresserade av religiösa skrifter.

Nej, det var inte min unge som sparkade en fotboll genom ditt köksfönster.

Ja, om du heter typ Tommy Wahlgren och kommer för att ge mig en miljon eller så.

Ja, vänner och familj är alltid välkomna på fika.

Ja, fastighetsskötaren, snygga hantverkare och polisen är också välkomna in en stund.

Tin - Tonåring, Saga - Sötis, Vendel - Vandal!
  • Svar på tråden Text att ha utanför dörren...
  • Tjej 83

de ringde på dörren en gång o ja orka inte öppna så ja ropa
    -vem är de??
    o fick inget svar, så ropa jag igen
    -om du itne kan prata kan du gå här ifrån..

sen kom de aldrig mer tillbaka.
    ja kolla ut genomfönstret o de va nån typ av försäljare haha.

men de va en bra lista TS

• ping

Utanför vår dörr har vi en skylt där det står "Bara rolig reklam, tack!"
    Tyvärr hjälper den inte, vi får massa skittråkig reklam iaf..

• spindelapa

jehovas vittnen har ringt på oss TVÅ gånger hitills, på en månad.
    Jag tycker det är skitläskigt när det ringer på dörren,
    jag har inte öppnat men de stoppar ner elaka broschyrer i min brevlåda som säger att det är kört

• Skilda Pappan

"Varning för bebis" står det på min dörr.
    Det verkar fungera.

• inga76

På min dörr står det "Ingen reklam tack - vi har redan allt". Det fungerar.

• FrökenChockrosa
    spindelapa skrev 2008-03-18 22:36:15 följande:
    jehovas vittnen har ringt på oss TVÅ gånger hitills, på en månad.Jag tycker det är skitläskigt när det ringer på dörren, jag har inte öppnat men de stoppar ner elaka broschyrer i min brevlåda som säger att det är kört
    Ja, vad är det med dem! De har ringt på flera gånger under förmiddagen och jag som studerat sent (ofta till halv fyra på natten) har öppnat i pyjamas och inte varit vidare glad. Och det är samma två tjejer varje gång som vill att jag ska tänka på Gud, borde de inte lära sig att innanför min dörr finns det ingen som vill prata med dem?!?

I en trappuppgång som jag går förbi ibland finns det en skylt där de undanber sig från reklam, försäljare, religösa samfund och inbrottstjuvar...
  • Pallas Athena

Nej, jag är inte intresserad av hur mitt liv ska kunna bli bättre, i mina ögon är det redan perfekt!

No please, in our home we prefer swedish.

Nej, inga fler tavlor önskas, väggarna är redan täckta av mina egna alster.

Nej, det var inte jag som repade din bil.

• septbebis

Jag har en lapp där det står "Jehovas och försäljare undanbedes". Det funkar.

• Ekorrfamiljen
    Pallas: Haha! Den var bra.. *lägger till på listan*

Spindelapa: Visst är det hemskt! Helt plötsligt känns det som om man är den ende på jorden som inte får komma med till Himlen. Enligt dem räcker det ju inte att vara snäll och medlem i Svenska Kyrkan heller...

Skilda Pappan: Här verkar det nästan som om bebisen lockar till sig folk istället.

inga76: Men reklam är helt okej, jag har ingen tidning och posten kommer hem till min man, så om jag inte får reklam har jag inget att läsa.. Det är de där envetna försäljarna/vittnena/tevekontrollanterna jag vill slippa..
  • Ekorrfamiljen
    ping skrev 2008-03-18 20:51:31 följande:
    Utanför vår dörr har vi en skylt där det står "Bara rolig reklam, tack!"Tyvärr hjälper den inte, vi får massa skittråkig reklam iaf..
    *fniss* Nää, stackare.
Svar på tråden Text att ha utanför dörren...