• Lilla Oliv

Nån som varit på Alexandra Beach - Kreta?

Är det någon som bott på hotell Alexandra Beach på Agia Marina-Kreta?
    Är det bra, barnvänligt osv?
    Vi ska resa dit i Maj med vår son som då är 10 månader.
    Vill veta lite mer om hur det är runtomkring hotellet också, finns det bra affärer där man kan få tag på mat osv?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-16 23:12
    *puffar* tråden för att få veta lite om vad ni tycker man BÖR ha med sig på en resa med en 10-månaders?

• Svar på tråden Nån som varit på Alexandra Beach - Kreta?
  • jazzy

Jag var där 05,dock utan mina barn. Med det är barnvänligt hotell iaf! Mataffärer vetjag inte alls.Tyvärr fö vi ska dit i slutet av maj,fast hotellet brevid AB....
    Vi var jättenöjda med AB iaf! Bra restauranger,god mat...Tänk på att vattenet(havet) är mycket strömt,många som förolyckats..simma inte utåt utan längs stranden....
    Trevlig resa...

sötnos 07
  • Lilla Oliv

Tack för tipset om stranden, det är bra att veta eftersom vi åker tillsammans med mina syskon och deras barn!
    Vi ska också dit i slutet av Maj.den 18-25:e så om du ser 7 vilsna vuxna och 5 vilda barn, så vet du att det är vi! =)

jazzy skrev 2008-03-12 11:39:00 följande:
    Jag var där 05,dock utan mina barn. Med det är barnvänligt hotell iaf! Mataffärer vetjag inte alls.Tyvärr fö vi ska dit i slutet av maj,fast hotellet brevid AB....Vi var jättenöjda med AB iaf! Bra restauranger,god mat...Tänk på att vattenet(havet) är mycket strömt,många som förolyckats..simma inte utåt utan längs stranden....Trevlig resa...
  • Lilla Oliv

*Puffar* för fler åsikter om Alexandra Beach!

• Fru Fröken

Jag har bott på hotellet bredvid så jag vet lite om omgivningarna. Det finns flera mindre mataffärer (en på Alexandra beach) och många restauranger åt båda håll på stora gatan. Poolområdet är fint och barnvänligt men kanske lite trångt och ont om solstolar (gick igenom Alexandra beach flera gånger). Stranden är som finast precis utanför hotellet i alla fall.
    Trevlig semester

• Lilla Oliv

Tack tack!
    Bra att veta att det finns lite affärer och sånt, kan ju vara bra vid akut blöjbehov! =)
    Nån god restaurang att tipsa om?

Fru Fröken skrev 2008-03-12 21:48:28 följande:

Jag har bott på hotellet bredvid så jag vet lite om omgivningarna. Det finns flera mindre mataffärer (en på Alexandra beach) och många restauranger åt båda håll på stora gatan. Poolområdet är fint och barnvänligt men kanske lite trångt och ont om solstolar (gick igenom Alexandra beach flera gånger). Stranden är som finast precis utanför hotellet i alla fall.Trevlig semester
  • Fru Fröken

Nu är det ju snart 3 år sen jag var där men det finns en restaurang på samma gata och sida som hotellet men kanske 500 m åt Plataniashållet som heter "Careta Careta". Det är skyltat vid gatan men sen går man in mot stranden så själva restaurangen är precis vid stranden, jättemysigt!
    Om ni åker in till Chania vill jag varna lite för restaurangerna som ligger precis vid hamnen. Dyrt och inte alls prisvärt. Då finns det bättre restauranger en bit upp ovanför hamnen i de små gränderna.

Svar på tråden Nån som varit på Alexandra Beach - Kreta?