Inlägg från: Amanda us |Visa alla inlägg
  • Amanda us

"White trash"

Är också grymt less på det ordet, för ingen verkar heller kunna komma på en förklaring till vad "white trash" är i Sverige.
    Det är ett ord folk slänger ur sig om namn på barn, eller vart man äter eller vart man reser tycker jag!
    White Trash finns inte riktigt i sverige helt enkelt, och man kan inte använda ordet på vad som helst.

• Amanda us
    tea1982 skrev 2008-03-12 15:28:50 följande:
    Nej men det finns många saker som folk anammat från USA; Halloween, en röd jultomte, Alla Hjärtans Dag.... även begreppet White Trash har svennifierats och stämplar folk som gör vissa grejer helt enligt just den normen. När jag tänker White Trash så ser jag Linda Rosing framför mig.
    Jo, jag ser också henne och sånna typer som white trash.
    Men samtidigt tänker jag också, Linda Rosing har tjänat en del pengar (även om hon inte gjort det på samma sätt som många andra).
    För kan en person med pengar vara WT? det tycker inte jag iaf...Britney Spears är nog sådan som man skulle kunna säga white trash om i USA, om hon inte haft pengar vill säga!
    Britney är miljardär och jag ser inte att en människa med mycket pengar är white trash.

Folk verkar tycka att tjejer med blonderat hår, sillikonbröst är white trash...men tänk att många av dem också har en god utbildning.
    Sedan finns de just de som ser människor utan utbildning (kanske inte ens gymnasie) som white trash, men vissa av dem kanske har en god ekonomisk bakgrund!
    Så för egen del tycker jag inte riktigt white trash kan kategoriseras i sverige, eller rättare sagt folk har dumma åsikter om vad det är.
  • Amanda us
    tea1982 skrev 2008-03-12 15:34:07 följande:
    Linda Rosing har en årsinkomst på c:a 7.000:- och har tjänat sina pengar genom att visa tuttarna utomlands. Inget som gemene man eftersträvar.
    Jo, fast hon har eget bolag...då kan inkomsten variera väldigt.
  • Amanda us
    tea1982 skrev 2008-03-12 15:35:57 följande:
    För mig är White Trash såna som lever i sunkiga lägenheter i förorten, oftast är solariebruna och blonderade (INTE snygg solariebränna och INTE bra blondering), har silikontuttar (INTE bra gjorda, bara billigt), ett par-tre ungar med amerikanska namn, jobb på ICA eller annat där man inte behöver någon vidare utbildning OCH NÖJER SIG MED DET. Det är alltså inte folk som tar jobb för att de behöver dem utan för att de inte har NÅGRA som helst ambitioner i livet.
    Ok, men en som är solbränd och har blonderat hår och sillikonbröst och inga amibtioner av utbildning eller jobb men som har rika föräldrar då?
  • Amanda us
    tea1982 skrev 2008-03-12 15:39:06 följande:
    Va, har hon?? Det visste jag inte, hahah! =) Vad gör hon i det bolaget då?
    För att tillägga, jag gillar inte Linda Rosing...tycker hon är oersiös och verkar inte vara påläst om något alls.
    Hon är ingen bra förebild och jag ser verkligen inte upp till henne!

Hon hade iaf tidigare ett bolag, dit gick större delen av hennes inkomster till...vet dock inte vad det var för typ av bolag.
    Men de flesta kändisar har bolag där de placerar sina pengar, som Peter Harrysson som hade noll i inkomst men lever ett liv som mångmiljonär.
  • Amanda us
    tea1982 skrev 2008-03-12 15:38:43 följande:
    Låt mig tillägga att folk som stämplas som White Trash oftast inte har de högsta provsvaren i IQ-test...
    Nä, det är möjligt.

Men jag känner en person som jobbar på ett dagis och trivs toppenbra med det och har inga högre ambitioner.
    Hon har ett IQ på över 150 och är medlem i mensa, hon har dessutom väldigt blonderat hår!
  • Amanda us
    tea1982 skrev 2008-03-12 15:42:17 följande:
    Still White Trash. Så länge det inte är folk som är välutbildade och bara tycker att stora bröst och blonderat hår är snyggt (vilket jag exempelvis gör, även om jag inte eftersträvar den looken på mig då den är WAY överrepresenterad i Sverige..)
    Ok, men det finns ju även vissa som tycker att alla som inte har en god bakgrund är "sämre".
    Det är ju inte fint att vara nyrik, vare sig du tjänar pengarna själv som mäklare eller du sålt ett företag.
    Du bör ha en god bakgrund, helst adel men också från en industrifamilj går bra...
    Är alla utan utbildning trash då?

En person som är rik är inte white trash helt enkelt, de kan aldrig bli white trash...för det som i slutändan avgör är just den ekonomiska biten och den sociala bakgrunden! inte utbildning osv för alla kan utbilda sig...
  • Amanda us
    tea1982 skrev 2008-03-12 15:46:49 följande:
    Nu tror jag faktiskt inte att ordet White Trash är så utbrett bland såna som tror sig vara af den ädlare Von-Familjen. =) Det används nog mest av gemene man för att få dem att må lite bättre med sin egna, trista Svensson-tillvaro.
    Det tror jag också...för det är ganska illa att ens använda white trash skulle jag säga.
    Men folk har ofta ett behov att påpeka hur andra människor lever sina liv helt enkelt.
    Men det finns ju egentligen inget som säger hur en white trash person är, bara för att man har sillikonbröst och blonderat hår och inte röstar i valet för man inte bryr sig behöver man inte vara korkad.
    Den personen kan vara bra "smart", eller ha en god social bakgrund och vara rik.
  • Amanda us
    Janneman skrev 2008-03-12 15:44:03 följande:
    Amanda us skrev 2008-03-12 15:42:39 följande:
    Och vad har det med WT att göra?
    Ja, eftersom det inte riktigt finns white trash i sverige så vet jag inte vart du vill komma!

Men någon sa att blonderat hår är white trash, eller att outbildade är white trash.
    Jag bara visade åp att det finns smarta människor som saknar utbildning och har blonderat hår!
  • Amanda us
    tea1982 skrev 2008-03-12 15:50:48 följande:
    Absolut, men väldigt sällan får intelligenta personer stämpeln "white trash", oavsett utseende.
    Vad är en smart människa då?
    Alla kan utbilda sig, alla kan också få ett gott jobb...ska det just vara mensa så som visar på hur "intelligenta" folk är?

White Trash är ofta en stämpel folk får för deras utseende, deras kläder och arbete!
    Men många av de som har just de egenskaperna kanske just är smarta, har en god ekonomi osv men att folk just har förutfattade meningar.
Svar på tråden "White trash"