tea1982 skrev 2008-03-12 15:28:50 följande:
Nej men det finns många saker som folk anammat från USA; Halloween, en röd jultomte, Alla Hjärtans Dag.... även begreppet White Trash har svennifierats och stämplar folk som gör vissa grejer helt enligt just den normen. När jag tänker White Trash så ser jag Linda Rosing framför mig.
Jo, jag ser också henne och sånna typer som white trash.
Men samtidigt tänker jag också, Linda Rosing har tjänat en del pengar (även om hon inte gjort det på samma sätt som många andra).
För kan en person med pengar vara WT? det tycker inte jag iaf...Britney Spears är nog sådan som man skulle kunna säga white trash om i USA, om hon inte haft pengar vill säga!
Britney är miljardär och jag ser inte att en människa med mycket pengar är white trash.
Folk verkar tycka att tjejer med blonderat hår, sillikonbröst är white trash...men tänk att många av dem också har en god utbildning.
Sedan finns de just de som ser människor utan utbildning (kanske inte ens gymnasie) som white trash, men vissa av dem kanske har en god ekonomisk bakgrund!
Så för egen del tycker jag inte riktigt white trash kan kategoriseras i sverige, eller rättare sagt folk har dumma åsikter om vad det är.