Inlägg från: Janneman |Visa alla inlägg
  • Janneman

"White trash"

Kan man i stället för WT använda benämningen.
    "Lätt begåvnings begränsad, hygienfientlig, kedjerökande, barnbegränsningshatande, skräpmatsfrossande, arbetsskygg,
    socialbidragstagande, kamphundsberoende slashas" jag tycker att WT är kortare och bättre. Fast det är ett låneord.

• Janneman
    giftgrodan skrev 2008-03-12 13:10:02 följande:
    jag fattar inte varför "White" tvunget ska vara med heller... Sverige har ju inte samma demografi som USA.
    Snart väldigt snart!
  • Janneman

Marie Curie skrev 2008-03-12 13:20:47 följande:

Du menar "slödder"? Det är ett bättre ord som är svenskt, och som dessutom inte endast innefattar den vita befolkningen. Så slipper vi den slödderaktiga låneordsanvändningen.
    Problemet är ju att det är just den "vita" befolkningen som menas. Jag har aldrig sett det jag kallar WT i någon invandrargrupp.
  • Janneman

Marie Curie skrev 2008-03-12 14:35:31 följande:

Nej, och det verkar ju vara fånigt. Jag menar, kalla ALLA som är på ett visst sätt med samma namn istället och skit i vilken färg de har på huden. Det är knappast endast vita som är lätt begåvningsbegränsade, hygienfientliga, kedjerökande, barnbegränsningshatande, skräpmatsfrossande, arbetsskygga, socialbidragstagande och kamphundsberoende slashasar.
    Det är ju du som påstår att invandrare är sådana inte jag.
    Efter som du citerar mitt inlägg om "begåvningsbegränsade...." så är det i mina ögon endast "vita " svenskar som passar på beskrivningen. Enstaka delar kan säkert appliceras på viken grupp du vill, men sammantaget så har du en klassisk White Trash person.
  • Janneman

Marie Curie skrev 2008-03-12 15:34:14 följande:

Nej, jag påstår inte att invandrare är sådana. (Hur kom invandrare med i bilden här?) Jag påstår att inte bara människor med vit hud (dvs grisskär) absolut och endast kan tillskrivas de egenskaperna...
    Då menar du ju färgade av någon sort, Och de flesta färgade har ju sitt urspung utanför sveriges gränser, alltså invandrade till Sverige!? Om man sammantar dessa egenskaper så träder det fram en blekfet rosa figur med flottigt hår och smutsiga kläder.
    Att sedan folk med annan hudfärg än vit, har massor med fel och brister har inget med WT att göra. utan är uttryck för kulturella skillnader som vi ska värna om.
  • Janneman

Amanda us skrev 2008-03-12 15:42:39 följande:

Nä, det är möjligt.Men jag känner en person som jobbar på ett dagis och trivs toppenbra med det och har inga högre ambitioner.Hon har ett IQ på över 150 och är medlem i mensa, hon har dessutom väldigt blonderat hår!
    Och vad har det med WT att göra?
  • Janneman

Amanda us skrev 2008-03-12 15:51:34 följande:

Ja, eftersom det inte riktigt finns white trash i sverige så vet jag inte vart du vill komma!Men någon sa att blonderat hår är white trash, eller att outbildade är white trash.Jag bara visade åp att det finns smarta människor som saknar utbildning och har blonderat hår!
    Snälla du! Du har inte en susning om vad WT är. Blondiner med siliconbröst och lite pengar. God dag! Här har du en samanfattning av vad som är WT:
    "Lätt begåvnings begränsad, hygienfientlig, kedjerökande, barnbegränsningshatande, skräpmatsfrossande, arbetsskygg,
    socialbidragstagande, kamphundsberoende slashas"
    Ofta synlig utanför större köpcentrum, där dom uppträder i flock och låter inte helt olikt fiskmåsar, när dom samtalar.
Svar på tråden "White trash"