Inlägg från: tea1982 |Visa alla inlägg
  • tea1982

"White trash"

AtroCious skrev 2008-03-12 13:01:17 följande:
    Kolla runt! Enligt familjelivs medlemmar verkar ju Sveriges befolkning bestå av WT.Är så less på att "alla" använder detta uttryck. Liksom... Lägg ner?
    Forsera = påskynda. Det du tänker på är förmodligen "Florera" .

De som är inloggade på FL och kallar andra för WT är förmodligen WT själva. :)
  • tea1982
    AtroCious skrev 2008-03-12 13:08:20 följande:
    Ursäkta, men är denna tråd till för ordmärkning?Alla förutom du verkar ju förstå vad jag menar.Lägg ner.
    Det e lite roligt när folk använder ord som de inte vet betydelsen på.... Klart folk reagerar!
  • tea1982
    Im Fabulous skrev 2008-03-12 13:09:27 följande:
    Svenskt uppslagsordforcerar forcerade forcerat forcera(!) verb påskynda; storma
    Folk påskyndar alltså ordet White Trash härinne på FL. Ahapp.
  • tea1982

Jag kan konstatera att White Trash var ett modeord för mer än ett år sedan, de som använder sig av det NU; DE är White Trash, hahaa...

Tyvärr är dock inte FL smockfullt med välutbildade, elokventa människor utan fylls med allt från folk med olika missbruk till fjortisar som drömmer om en bebis... att dessa stämplar andra med begrepp som "White Trash", mm tyder bara på deras egen okunnighet och brist på fantasi. Jag skulle inte bry mig om någon kallade mig för det.

• tea1982
    CosmicCat skrev 2008-03-12 13:28:38 följande:
    Patrask är ett annat användbart gammalt svenskt ord.
    Att stämpla folk med den titeln tyder bara på att man har problem med sig själv. Lika moget som att kalla andra för "mongo".
  • tea1982
    tea1982 skrev 2008-03-12 13:30:05 följande:
    Att stämpla folk med den titeln tyder bara på att man har problem med sig själv. Lika moget som att kalla andra för "mongo".
    Förlåt, jag citerade fel inlägg. Skulle citera det andra du skrev men e inte riktigt haj på hur man gör då..... :) Jag måste vara white trash, he he
    CosmicCat skrev 2008-03-12 13:28:38 följande:
    Patrask är ett annat användbart gammalt svenskt ord.
  • tea1982
    CosmicCat skrev 2008-03-12 13:46:59 följande:
    Svar på #50Jag förstår inte riktigt... Har jag stämplat någon med ett fult uttryck? Jag ville bara understryka att jag tycker det är lika illa att kalla någon WT, som att kalla någon slödder eller patrask, men jag glömde visst en smiley.Att du citerade galet förstår jag, för jag lyckades inte alls citera ditt inlägg... Måste vara fel på FL
    Nej för tusan... denna tänkte jag citera "Jag håller med om att det var mycket värre för ett år sedan, men jag ogillade uttrycket då också." och kommentera med att de som kallar folk för såna saker oftast har problem med sig själva och är lika mogna som såna som kallar andra för "mongo."
  • tea1982
    vildochvacker skrev 2008-03-12 13:53:31 följande:
    WT är väl en stor förolämpning mot Vita männsiskor eller ????
    Jag tycker att själva användandet av uttrycket "White Trash" är mest förolämpande på den som använder det. :)
  • tea1982
    CosmicCat skrev 2008-03-12 13:56:29 följande:
    Aha, då förstår jag, och nu verkar det vara ordning på citat-funktionen också.
    Haha, ja titta! Uppenbarligen. :)
  • tea1982
    Marvinna skrev 2008-03-12 15:10:44 följande:
    Ja, jag är trött på att höra om WT för jag anser inte att vi har WT här i Sverige.
    Jomen det har vi nog, enligt "normen" på White Trash iaf.. :)
Svar på tråden "White trash"