• Leiben

V. 7 i morgon, IVF och orolig för missfall...

Alla säger att man inte ska tänka på det utan njuta av graviditeten men det kan jag inet göra. Tyckte att "ruvningen" var avskyvärd och var helt säker på att mensen skulle dyka upp, precis hela tiden. Det gjorde den så klart inte efter som jag skriver här.

Men jag tycker att det är jobbigt att behöva få ett jobbigt besked och vill förbereda mig för det värsta. det är mitt sätt att handskas med jobbiga saker. Har vul först om 3 veckor och det känns jätteläne tills dess. MIn mardröm är att de ser att fostret har dött.

Tycker det känns jobbigt att prata om det här i andra trådar eftersom man inte vill påminna andra nygravida om missfall hela tiden.

Är det någon annan som behöver älta det här lite eller är det bara jag? VI kan gärna snacka symptom också, som motvikt

• Svar på tråden V. 7 i morgon, IVF och orolig för missfall...
  • lindalita

Vet hur du känner dig, jag var också jättenojjig i början. Men tänk på att det går bra för de allra flesta! Men varför har du fått en så sen tid för VUL? Trodde att man alltid gjorde det i v.7 efter IVF! Kan du inte ringa nån annanstans och få en tidigare tid?

• Leiben

Hej lindalita!

Ja, visst är den sen? Problemet är att jag ska resa bort och den senaste dagen jag kan göra vul innan resan är 7+0. Det verkar vara lite olika från kliniker hur tidigt de vill göra vul. Men jag fattar inte varför. Kanske var det också lite tidsbrist. Men det skulle vara skönt att veta så man kunde slappna av lite mer på resan också.

Berätta om dig? När gjorde du vul? Du har också gjort ivf alltså?

• Leia07

Jag var också nojig i början av graviditeten/graviditeterna (min första var IVF), man har ju kämpat och äntligen lyckats få det efterlängtade pluset och då är det ju självklart att man också känner en oro över att förlora detta enormt efterlängtade lilla frö. Tänk på att de flesta graviditeter slutar lyckligt!

Jag fick också göra VUL först i vecka 10, men där jag gjorde IVFen verkade det vara vecka 10 som gällde.

Önskar dig allt lycka till och ett stort GRATTIS till bebben i magen !

• Igelkotten Sthlm

leiben -
    Ursäkta att jag hoppar in, jag har inte gjort IVF, men dessvärre drabbats av missfall. När jag blev gravid igen bokade jag ett privat VUL, hos en helt vanlig gynekolog. Jag gjorde VUL i v 6+5 och fick se ett hjärta slå - underbart!
    Tänkte kanske att det skulle kunna funka även för dig, även om kliniken inte tar emot för VUL förrän i vecka 10.

• Leiben

Din IVF-graviditet slutade lyckligt ser jag
    Men är du gravid nu igen och inte efter IVF om jsg fsttst det rätt? Hur långt gången är du nu då?

Tack för stöttningen!

• Rapunzella

Vecka 7+0 är i tidigaste laget för att göra ett VUL, och har du otur då så kan de inte se någonting och då lär du bli JÄTTEorolig.

Så då är det bättre att vänta till v 10 och försöka intala dig själv att så länge du inte har symtom på ett missfall så är allt ok därinne.

• Leia07

Leiben: Ja, den slutade lyckligt och jag har nu en enormt bestämd 1-åring här hemma .

Den här graviditeten är inte en IVF, utan snarare en stor glad överraskning. Vi trodde ju inte att vi någonsin skulle kunna få barn på egen hand, men så blev jag gravid av bara farten (inte särskilt planerat alltså) när vår dotter bara var 6 månader. Är nu i vecka 29.

• Leiben

Ja, då kanske det är bäst att vänta ändå trots allt då. Jag får stå ut och hoppas att det jag ser kan vara roligare och tryggare att se än om jag gör vulet jättetidigt.

• lindalita
    Leiben skrev 2008-03-12 20:56:30 följande:
    Hej lindalita!Ja, visst är den sen? Problemet är att jag ska resa bort och den senaste dagen jag kan göra vul innan resan är 7+0. Det verkar vara lite olika från kliniker hur tidigt de vill göra vul. Men jag fattar inte varför. Kanske var det också lite tidsbrist. Men det skulle vara skönt att veta så man kunde slappna av lite mer på resan också.Berätta om dig? När gjorde du vul? Du har också gjort ivf alltså?
    Ja, jag gjorde IVF i november och är nu gravid i v. 20. Jag fick göra VUL i v.7 och då såg man ett litet hjärta slå på skärmen. Jag hade svårt att verkligen ta in att jag var gravid i början och det släppte nog inte förrän jag gjorde första riktiga UL i v.13 och såg att det faktiskt sprattlade en liten bebis därinne! Hoppas att allt går bra för er också!
  • lindalita
    Rapunzella skrev 2008-03-12 21:19:37 följande:
    Vecka 7+0 är i tidigaste laget för att göra ett VUL, och har du otur då så kan de inte se någonting och då lär du bli JÄTTEorolig. Så då är det bättre att vänta till v 10 och försöka intala dig själv att så länge du inte har symtom på ett missfall så är allt ok därinne.
    men v. 7+0 är ju första dagen i v.8 - då ska man kunna se något enligt min gyn (om de inte har jättegamla och dåliga maskiner!).
Svar på tråden V. 7 i morgon, IVF och orolig för missfall...