• Leiben

V. 7 i morgon, IVF och orolig för missfall...

Alla säger att man inte ska tänka på det utan njuta av graviditeten men det kan jag inet göra. Tyckte att "ruvningen" var avskyvärd och var helt säker på att mensen skulle dyka upp, precis hela tiden. Det gjorde den så klart inte efter som jag skriver här.

Men jag tycker att det är jobbigt att behöva få ett jobbigt besked och vill förbereda mig för det värsta. det är mitt sätt att handskas med jobbiga saker. Har vul först om 3 veckor och det känns jätteläne tills dess. MIn mardröm är att de ser att fostret har dött.

Tycker det känns jobbigt att prata om det här i andra trådar eftersom man inte vill påminna andra nygravida om missfall hela tiden.

Är det någon annan som behöver älta det här lite eller är det bara jag? VI kan gärna snacka symptom också, som motvikt

• Svar på tråden V. 7 i morgon, IVF och orolig för missfall...
  • Leiben

Hej lindalita!

Ja, visst är den sen? Problemet är att jag ska resa bort och den senaste dagen jag kan göra vul innan resan är 7+0. Det verkar vara lite olika från kliniker hur tidigt de vill göra vul. Men jag fattar inte varför. Kanske var det också lite tidsbrist. Men det skulle vara skönt att veta så man kunde slappna av lite mer på resan också.

Berätta om dig? När gjorde du vul? Du har också gjort ivf alltså?

• Leiben

Din IVF-graviditet slutade lyckligt ser jag
    Men är du gravid nu igen och inte efter IVF om jsg fsttst det rätt? Hur långt gången är du nu då?

Tack för stöttningen!

• Leiben

Ja, då kanske det är bäst att vänta ändå trots allt då. Jag får stå ut och hoppas att det jag ser kan vara roligare och tryggare att se än om jag gör vulet jättetidigt.

• Leiben

Ja, jag har bestämt mig för att stå ut. Det som är jobbigt är ju att jag ska på en resa innan i 10 dagar utomlands och det blir inte lika lätt att njuta när man är orolig och dessutom blir jag biter om jag inte dricker liote gott vin och avstår från vissa saker att äta, om embryot ändå är dött men det får man väl bjuda på då.

Jag ska vänta hur som helst.

Vad gulliga ni alla är som engagerar er! det är jobbigt att hela tiden fundera på ocg önska att det fortfarande ska finnas något levande där inne. det är så grymt men den här hemska väntetiden som aldrig tar slut! har väntat sen nov -05.

• Leiben

hej!

härligt att du plussade i måndags! Själv gjorde jag det måndagen innan. Du gör ett tidigt vul då i alla fall. Fick ni den tiden eller fick ni göra det lite tidigare bara för att du ska på resa?

Vi har haft sex en gång och det var på ruvardag 15. tetade plus på dag 17 och sedan dess har vi inte haft det. Mest för att jag inte riktigt känt för det och för att sambon också varit borta i en vecka. Vi får se hur det känns sen men jag hindras nog inte av missfallstankar i alla fall. De har jag ändå hela tiden ;) Är verkligen nojig över det men tror mer på att det i så fall skulle ha att göra med sig själv att göra och inte pga vad jag gör om det inte är extrema saker då.

Vad har du för symptom?

• Leiben

Lycka77: Sannerligen räcker det inte med att bara få plus på stickan. Jag förstår din oro. Måste vara skitjobbigt med ert bagage. Stort lycka till nu på onsdag!

Själv måste jag vänta 3 veckor till :(

Svar på tråden V. 7 i morgon, IVF och orolig för missfall...