Vem har Juridiskt sätt rätt att ha min son på Fredag på Pappans vecka??
Jag som mamma eller Min sons pappas flickvän?? Vill veta vilka rättigheter jag ar som mamma när det inte emin vecka!?
Jag som mamma eller Min sons pappas flickvän?? Vill veta vilka rättigheter jag ar som mamma när det inte emin vecka!?
Kan inte citera någon lag utan säger bara vad som känns mest logiskt för mig. Tyvärr tror jag att det är så att när det är pappans vecka så får han anlita arnvakt om han vill. T ex barnets farmor, farbror, styvmor etc. Kan inte tänka mig att du har någon laglig anledning till att förvägra honom det, men som sagt ta det inte som att jag är helt bombsäker.
Jag antar att även du kanske har lämnat sonen hos sin mormor/morfar annan släkting/vän när det har varit din vecka.
Nä jag lämnar aldrig bort min son.. isåfall en kväll när han sover.. men i dett afall gäller det på dagen direkt efter jobbet att hämta på dagis..
Vet inte vad du har för rättigheter, men varför får han inte vara med pappans flickvän. Jag tror du gör din son mer skada än nytta om du börjar bråka om en sån sak, som Karpet skriver, han får anlita vilka barnvakter han vill.
Låter väl vettigt att pappans flickvän hjälper till. Min son går alltid hem till pappas fru efter skolan när han ska till pappa, eftersom pappan inte kommer hem förrän senare. Detta gör han istället för att gå till dagmamman. Det tycker jag är hur bra som helst. Dom måste väl också få känna sej som en hel familj.
Tycker själv inte att det är någon större skillnad. Det handlar ju bara om några timmar. Det lättaste måste ju vara att hålla hårt på växla veckor istället för att du hoppar in och tar en eftermiddag och om du måste till tandläkaren så får du inte lämna sonen till din mamma utan då måste ditt ex komma och hämta sonen osv osv. För mig låter sådant enbart rörigt.
Dessutom berättar du ju indirekt för din son att du inte gillar hans styvmamma vilket sätter honom i en obekväm situation. Jag förstår dock hur du tänker men du får nog försöka att bara ignorera dessa känslor och vara en bra och accepterande förälder istället. Inte för ditt ex skull utan för er son.
Min son å ja skrev 2008-03-12 20:53:23 följande:
Jo men grejen e den att jag alltid brukar hämta han på fredagar annars. bara för att jag slutar tidigt å vill umgås me MIN son. själv anser att 4 dagar e lagom för ett barn av vara ifrån sin andre föräldrer å då träffas några timmar å sen kan dem 2 återstående dagarna vara å sen får ja han...
Hans flickvän skulle vara ledig å då träffa sin syster å hennes dotter.. Alltså va en hel dag. När JAG brukar ha honom..
Aha, men då har de ju varit snäll och låtit dig ha honom extra tid, och just denna veckan har de andra planer.
Helt ärligt så skulle jag bara acceptera deras beslut även om det gör ont eftersom du inte har någon rätt (tror jag) att kräva något annat.
Min son å ja skrev 2008-03-12 20:58:38 följande:
Det gör bara så j*vla ont i mamma hjärtat när jag brukar hämta..