• Beautyflie

Vem har Juridiskt sätt rätt att ha min son på Fredag på Pappans vecka??

Orkar inte läsa igenom sista sidan här, men jag har ett par saker att lägga in i diskussionen.

Jag är bonusmamma, och jag skulle bli väldigt ledsen om jag hade en ledig dag och inte fick ha bonusen hemma från dagis. Jag skulle nog se det som så att om mamman hämtade varje fredag, oavsett vems vecka det var, så skulle hon kunna avstå denna dag. Är inte du som mamma intresserad av att din son får en bra relation med pappans flickvän?

Bonusen är nu snart fyra år, men när han var ungefär 2½ (ve och fasa!) så pratade han också om att dricka öl. Herregud, det betyder ju inte att din son vill ha öl, utan bara att han hört vuxna prata så.

Nu känner jag varken till dig eller din bakgrund, men om man tittar på vad du skriver här så får jag känslan av att du är rädd att pappans flickvän ska "ta" din plats, och om så är fallet släpp det, för det betyder att du medvetet eller omedvetet kommer att stå i vägen för att din son och pappans flickvän får en bra relation.

Sen är det ju även så att om pappan bor med sin flickvän så umgås hon med din son lika mycket som du, så ansträng dig istället för att försöka få en hyfsad relation till henne. Om jag och min sambo gick ifrån varandra och hade varannan vecka på barnen så skulle jag verkligen vilja lära känna hans nya kvinna bara för att se vem det är min son umgås med v v.

Mammas Sol 071211
  • Beautyflie

TS, du måste komma ihåg att pappans flickvän ska inte ha samma plats som dig, som mamma, i din sons liv.

Jag jämställer mig på inga sätt med min bonus mamma, han har en mamma redan, och jag ser mig själv som en"kompis", fast en sån kompis som sätter gränser och har regler. Jag kommer aldrig se mig själv som hans mamma, extramamma, eller nåt som inkluderar ordet mamma.

Mammas Sol 071211
Svar på tråden Vem har Juridiskt sätt rätt att ha min son på Fredag på Pappans vecka??