• Davin

Sängliggande gravid flickvän.

Min flickvän är just nu i 8:e månaden. Hon har av läkare
    blivit beordrad att stanna i sängen tills det är dags för den lill* att ploppa ut. Just nu är min flickvän väldigt deprimerad och orolig.

Jag är mycket väl medveten om att alla människor är olika men skulle ändå uppskatta några tips. Jag vill göra den här perioden så bra för henne som det är möjligt.

Har ni några tips på vad jag kan göra för henne så hon känner sig bättre?

Småromantiska frukostar på sängen är ju självklart men lite fler saker att hitta på vore ju trevligt.

Tack för hjälpen

- Jag ber om ursäkt om jag lagt tråden helt fel.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-19 13:31
    Jag vill bara tacka för all hjälp jag fick i tråden. Flickvännen mår redan bättre och även hon tackar för att ni är så otroligt hjälpsamma här

• Svar på tråden Sängliggande gravid flickvän.
  • Dee Why

Vad gulligt av dig!

Köp några bra pocket böcker, tidningar, bra musik, film mm mm!

Det skulle iaf jag uppskatta!

• Mamsis

Gillar hon att läsa? Låna böcker på biblan som hon gillar, finns även cd böcker att låna. Köp en tidning som hon gillar att läsa tex.
    Be en kompis kanske att komma och prata med henne medans hon ligger där och har tråkigt.
    Om ni inte har tv i sovrummet kanske den går att dra dit, eller fixa en skön liggplats åt henne i vardagsrummet.

• carola1977

Laga mat hon är sugen på. Köp godis/frukt eller vad hon gillar som hon kan ha att smutta på i sängen.

• snuttP

Har ni bärbar dator? Den kan du ju fixa trådlöst bredband till om ni inte har, så kan hon ligga i sängen o surfa.

Sätt in tv och dvd till henne i sovrummet.

Kanske köpa nått jätte fint bäddsett och bädda rent till henne medans hon duschar, så det bara är att krypa ner..

• October

Bra filmer får ju alltid tiden att gå, kanske någon serie hon gillar, typ vänner eller liknande som finns som dvd-box.
    Kanske gillar hon att pyssla, sy, sticka, virka, något till bebisen.
    Om man är stilla så mycket kanske en fotmassage eller liknande kan vara skönt.

• Wren

hyr film! och glöm inte godiset!

• trissan78

Jag gillar att var kreativ. Det kanske hon åxå gör. Hon kanske tycker om att rita/måla köp ett sketchblock med några fina pennor att grejja på med. Eller så kanske hon känner för att lära sig att virka eller sticka, det är roligare än man tror faktiskt! Finns fina böcker som visar hur man gör.
    Tv spel kanske inte är så dumt och det kan man ju faktiskt spela till sammans.
    Köp henne första säsongen av greys anatomy eller nån annan serie.
    Hyr ett helt gäng med tjejfilmer!!

• Hella182

håller med snuttP, bärbar dator och trådlöst bredband!!! dataspel, tv-spel? även om man kanske inte gillar sånt är det tidsfördriv

Prins Liam - beskyddaren
  • Linny

Böcker, tidningar, kanske korsord om hon nu gillar det?

Nåt som aktiverar henne trots att hon ligger.. Kanske har hon varit intresserad av att lära sig nåt språk. Då är det ju ett ypperligt tillfälle att ge henne nån sådan språkkurs på cd eller nåt.

Man kan fördriva många timmar på nätet om man bara har en laptop tillgänglig, fast kanske kan hon inte ha en sån på magen förstås.. (jag hade det sent i graviditeten, men å andra sidan hade jag ju inga komplikationer så jag vet inte..) Kanske går det isåfall att göra nåt litet bord att ställa den på, i sängen..

• Davin

Tack så jättemycket! Uppskattas verkligen.
    Då har jag flera uppgifter idag, köpa hela dvd-boxen med Vänner (hennes favoritserie), böcker och massvis med godis

Det där med bäddsett var en fin idé. Det skulle hon gilla väldigt mycket, inredningstokig som hon är.

Svar på tråden Sängliggande gravid flickvän.